י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024
האסון ברצועה

ארבעת החיילים שנפלו ברפיח הובאו למנוחות; "תשמור עלינו מגן עדן"

אביו של סמ"ר עמית באכרי הי"ד: "תודה על זה שהיית האח הכי מושלם לאחיות שלך, הבן הכי מושלם". אביו של סמ"ר דותן שמעון הי"ד: "אני לא מעכל שאנחנו צריכים לקבור שני ילדים. הלב מסרב להאמין שלא תחזור הביתה"

ארבעת החיילים שנפלו ברפיח הובאו למנוחות; "תשמור עלינו מגן עדן"
כוחות צה"ל ברפיח צילום: דו"צ

סמ"ר עמית באכרי, סמ"ר דותן שמעון, סמ"ר אגם נעים וסרן דניאל מימון טואף - הי"ד, ארבעת החיילים שנפלו אתמול בפיצוץ מבנה ברפיח, מובאים היום (רביעי) למנוחות, בהלוויות קורעות לב. 

סמ"ר עמית באכרי הי"ד, בן 21 מיושיביה, היה לוחם בגדוד שקד, חטיבת גבעתי. הלוויתו התקיימה בשעה 14:00 בבית העלמין הצבאי בנתיבות. 

אחותו נועה, ספדה בדמעות: "עמית, הגאווה הפרטית שלי, היית הגב שלי. אתה האח הכי טוב, הלוחם הכי טוב והבן אדם הכי טוב. גבר שמשיג את כל מה שהוא רוצה בצניעות ובכבוד. עמית, תיתן לי כוחות להמשיך, אני אחזיק את המשפחה שלנו, רק תיתן לי כוחות ותשמור עלינו מגן עדן".

אביו יוסי: "עמיתי, רציתי לומר לך דבר שלא אמרתי לך אף פעם - לומר לך תודה. תודה על 21 שנה שהיית איתנו. 21 שנה שהייתי מפוצץ בגאווה בגללך. תודה על זה שהיית האח הכי מושלם לאחיות שלך, הבן הכי מושלם, החבר הכי מושלם שלי. תודה עמיתי".

המונים הגיעו ללוות את סמ"ר דותן שמעון הי"ד בדרכו האחרונה בבית העלמין בכפר עציון. דותן הותיר אחריו הורים ואח. לפני למעלה מעשור איבד את אחותו בתאונת דרכים.

האבא ירון ספד: "דותן, אני לא מאמין שאני כותב הספד עליך. לפני יומיים כתבת שהכל בסדר ושאתה נכנס לעזה ואוהב אותנו. תמיד הרגעת אותנו שאין מה לדאוג. דותן, תמיד התגאיתי בך. ילד של שמחה ונתינה עד אין סוף, ואהבה לכל אדם. דותן, אני לא מעכל שאנחנו צריכים לקבור שני ילדים. הלב מסרב להאמין שלא תחזור הביתה. הלוואי שתגיד לי שזה סתם חלום. כשאתה עכשיו עולה למעלה ליד כיסא הכבוד עם הקב"ה ונופר האהובה, תמסור לנופרי שתבוא אליי יחד איתך בחלום. קח את נופר ותבקש מהקב"ה שנמשיך לשמוח ולחייך כמו שאתם הייתם מחייכים בכל מצב. ושישמור על כל החיילים, ירפא את כל הפצועים ושיחזיר את החטופים הביתה בריאים ושלמים. דותן, תעיר אותי מהחלום, חלום שחזר אליי אחרי 11 שנה. אני אוהב אותך".

אורית, האם: "דותני שלי, ילד מתוק שלנו, אני לא מאמינה שדפקו לנו בדלת בשעה מאוחרת. אני קמה מהמחשב ברעד מציצה בעינית ורואה מישהו גבוה. החייל שואל אותי אם אני אורית ואם בעלי בבית. שאלתי 'מה קרה לדותן, הוא נפצע'? והוא בשלו, 'בעלך בבית?' אז אני צועקת: 'ירון, יש חיילים בדלת', והוא אומר: 'לא יכול להיות'. והחייל אומר את המשפט 'צבא הגנה לישראל מודיע על נפילתו של דותן שמעון'. ואני אומרת לו שלא יכול להיות, שזו טעות, שהוא סתם אומר".

המונים הגיעו לבית העלמין בקיבוץ משמרות ללוות בדרכה האחרונה את תושבת הקיבוץ סמ״ר אגם נעים הי"ד, בת 20, פרמדיקית בגדוד 52, עוצבת עקבות הברזל (401). נעים היא החיילת הראשונה שנפלה מאז הכניסה של צה"ל לרצועת עזה. הותירה אחריה הורים ושתי אחיות.

מלי קפלן, מנהלת המוסד החינוכי מבואות עירון ספדה לאגם: "היא שאפה להיות פרמדיקית ושירתה בגדוד 52, מתוך שאיפה לתרום ככל יכולתה לחברה. אגם הייתה תמיד עטופה בחברים, סבלנית לכל אדם וטובת לב. אנו כואבים ועצובים. זהו אובדן גדול עבור הצוות וחניכי ובוגרי 'מבואות עירון'. מחבקים ומשתתפים בצער ההורים, דורית ודודי, האחיות והמשפחה כולה".

סרן דניאל מימון טואף הי"ד, בן 23 ממורשת, היה סגן מפקד פלוגה בגדוד שקד, חטיבת גבעתי - הלוויתו תיערך בשעה 18:00 בבית העלמין הצבאי בהר הרצל. 

שמואל, אביו של דניאל ז"ל אמר בגלי צה"ל לאחר הפרסום על מותו של בנו: "אשרי שיש לנו ילדים כאלה, אני מבקש למען עם ישראל: תפסיקו עם המחלוקת, הילדים הטהורים שלנו נלחמים בעזה על עם ישראל". עוד הוסיף: "אדם מיוחד וטהור שעשה הכל למען עם ישראל, תמיד בלחימה הוא היה נכנס ראשון לכל מקום כמו הקצין שהוא - הוביל. אני כל כך גאה בו".

מלחמת חרבות ברזל אגם נעים דניאל מימון טואף עמית באכרי דותן שמעון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}