י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024
מתקפת הביפרים

הסיבה לפיצוצים? פעילי חיזבאללה התלוננו כי המכשירים תקולים, והארגון רצה להחליף

חיזבאללה תכנן לפנות לחברה שממנו נקנו המכשירים כדי להחזיר את המשלוח או להחליפו במכשירים אחרים, אך הפיצוץ היה מהיר והם לא הספיקו. עד כה, חקירות פנימיות של הארגון מצאו כי לביפרים היה חומר נפץ, אשר לא התגלה

הסיבה לפיצוצים? פעילי חיזבאללה התלוננו כי המכשירים תקולים, והארגון רצה להחליף
מתקפת הביפרים על חיזבאללה צילום: שאטרסטוק

בזמן שחיזבאללה החל בחקירותיו כדי לגלות את הפרצה שהובילה למלכוד הביפרים, מקורבים לחיזבאללה חשפו לתקשורת הסעודית כי המשלוח החדש של מכשירי הביפר "AR 924" שקיבלו מחברה טייוואנית הגיע לפני מספר חודשים והופץ לפעילים רשמיים בארגון.

אך מאז קבלתו התלוננו מחזיקיו על ליקוי בסוללה, והדגישו כי היא נגמרת מהר מאוד, וכי היא אינה מקבלת שתי הודעות בו זמנית. בנוסף, הבוקר הסבירו מקורבים לחיזבאללה כי עיתוי הביצוע לאחר שהחלו לעלות חשדות בארגון לגבי מכשירים אלו.

מקורות באל-ערביה/אלחדאת ציינו גם כי חיזבאללה תכנן לפנות לחברה שממנו נקנו המכשירים כדי להחזיר את המשלוח או להחליפו במכשירים אחרים, אך הפיצוץ היה מהיר והם לא הספיקו. עד כה, חקירות פנימיות של הארגון מצאו כי לביפרים היה חומר נפץ, אשר לא התגלה.

עוד דווח, כי פצועים הועברו מלבנון לאיראן ולסוריה. שר הבריאות הלבנוני פיראס ציין במסיבת עיתונאים, כי כ-300 בני אדם נפצעו במצב אנוש כתוצאה מהפיצוצים, והדגיש כי המצב בבתי החולים הפך קריטי לאחר ש-100 בתי חולים קיבלו מאות פצועים.

הוא חשף כי בוצעו 460 ניתוחים בפצועים, וציין כי 2,780 פצועים הגיעו לבתי החולים תוך חצי שעה לאחר התאונה. הוא גם הדגיש כי הפיצוץ התרחש ללא אזהרה מוקדמת.

בינתיים ממדי הנזק מתחילים להתבהר. בערוץ אל-חדת' הסעודי דיווחו ש-19 אנשי משמרות המהפכה האיראנית נהרגו במזרח סוריה, ו-150 נפגעו, דיווחו שהוכחש בטהראן. במשרד הבריאות הלבנוני עדכנו שכ-3,000 איש נפצעו בסדרת הפיצוצים במדינה, ו-12 נהרגו.

חיזבאללה מתקפת הביפרים מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}