ט"ז אלול התשפ"ד
19.09.2024
חוששת מרוסיה

פינלנד רוכשת קלע דוד מישראל ומסרבת להכיר במדינה פלסטינית

נשיא פינלנד הגן על החלטתו לרכוש נשק מישראל למרות המלחמה ברצועת עזה, ואמר "זה לא הזמן הנכון להכיר במדינה פלסטינית. אנו רוצים שלהכרה זו תהיה השפעה לקראת פתרון שתי המדינות"

פינלנד רוכשת קלע דוד מישראל ומסרבת להכיר במדינה פלסטינית
מערכת 'קלע דוד' צילום: אגף דוברות וקשרי ציבור במשרד הביטחון.

נשיא פינלנד אלכסנדר סטאב הגן על החלטת ארצו לקנות נשק מישראל למרות המלחמה בעזה, ואמר שאין לזה קשר לחוסר נכונותה של פינלנד להכיר במדינה פלסטינית עצמאית בזמן הנוכחי.

פינלנד רוכשת מישראל, מערכת הגנה "קלע דוד" מפני טילים. הלסינקי רוצה את המערכת בעדיפות גבוהה להגנה בשל התקפות הטילים המתמשכות של רוסיה השכנה על מטרות אזרחיות וצבאיות באוקראינה, כך דיווחה רויטרס.

סטאב, שנכנס לתפקידו במרץ האחרון, הגדיר את עמדת מדיניות החוץ החדשה שלו ושל פינלנד כ"ריאליזם מבוסס ערכים", שלדבריו נוגע ל"השגת דברים בעולם כפי שהוא", במקום "לקדם כיצד אני רוצה לראות את העולם".

בראיון לרויטרס, אמר סטאב שזה לא הזמן המתאים להכיר במדינה פלסטינית, למרות ששכנותיה, שוודיה, איסלנד ולאחרונה נורבגיה, עשו זאת.

"במקרה של ישראל ופלסטין, אנו רוצים שההכרה הזו, לא אם, אלא כשזה יקרה, תהיה בעלת השפעה לקראת פתרון שתי המדינות ופתרון של שלום", אמר.

בחודש שעבר, סטאב אמר לדיפלומטים פינים כי ההכרה של פינלנד במדינה פלסטינית היא "עניין של זמן" וכי הזמן הנכון ייבחר אסטרטגית לקידום השלום במזרח התיכון. לדבריו, ההחלטה "לא קשורה לעסקת הנשק עם ישראל".

"אני מסתכל רק על ריאליזם, אנחנו צריכים את הנשק הזה. אני מסתכל רק על הביטחון הפיני".

פינלנד מדינה פלסטינית מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}