י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024
מינוי מזעזע

חבר הפרלמנט החרדי קורא לנציג יהודי לפרוש ממפלגה עם מכחיש שואה

ב-13 באוקטובר הקרוב, יום אחרי יום כיפור, יתקיימו בחירות מוניציפליות בבלגיה. חבר הפרלמנט החרדי הבלגי מיכאל פרייליך קורא למועמד יהודי לפרוש ממפלגה שמינתה אנטישמי מכחיש שואה כחלק סבב מינויים. ב-2001 הוא אמר שהספר על אנה פרנק ההולנדית שנרצחה בשואה מזויף

חבר הפרלמנט החרדי קורא לנציג יהודי לפרוש ממפלגה עם מכחיש שואה
מיכאל פרייליך בפרלמנט צילום: באדיבות המצלם

רולנד ראס, פוליטיקאי בלגי מכחיש שואה, הצטרף למפלגת 'ולאמס בילנג' (Vlaams Belang) בבלגיה. האיש מכחיש שואה ומפיץ תאוריות קונספירציה ושקרים רבים על ישראל.

ב-2001 הוא אמר שהספר על אנה פרנק ההולנדית שנרצחה בשואה מזויף, ופקפק במספר הידוע של 6 מיליון יהודים שנרצחו בשואה, הוא טען שאושוויץ לא היה מחנה השמדה אלא מחנה עבודה, הוא הורשע בזילות השואה וקיבל 4 חודשי מאסר אותם בסופו של דבר לא ריצה כולל תשלום קנס.

ב-13 באוקטובר הקרוב, יום אחרי יום כיפור, יתקיימו בחירות מוניציפליות בבלגיה, ומפלגת 'ולאמס בלאנג' צירפה רליה את מכחיש השואה. בנוסף לצד המועמד הנאצי, המפלגה צירפה גם מועמד יהודי.

חבר הפרלמנט היהודי מיכאל פרייליך קרא למועמד היהודי לפרוש. פרייליך פרסם הצהרה לגבי המינוי. "עם מינויו של רולנד ראס במפלגת Vlaams Belang נחשף שוב טבעו האמיתי. למרות הניסיונות להסוות את עצמם, הם נשארו מפלגה ששורשיה בגזענות ובאנטישמיות. הכללת דמות כזו ברשימה שלהם היא לא רק עלבון לקהילה היהודית - זה סימן ברור לאיך להם התייחסות אלינו".

עוד אמר פרייליך: "המעשים שלהם מדברים חזק יותר מהרטוריקה שלהם. ההחלטה של ​​המפלגה לכלול מועמד יהודי ברשימתם היא לא יותר מניסיון ציני לנצל את הקהילה שלנו למען רווח פוליטי. זה מביש ומניפולטיבי, להתייחס למועמד יהודי כלא יותר מאשר פיון לקבלת קולות יהודים, תוך חוסר דאגה אמיתית לעם היהודי או להיסטוריה שלנו".

פרייליך קרא למועמד היהודי לפרוש: "אני קורא לדוד רוזנברג, המועמד היהודי היחיד ברשימתם, להתפטר לאלתר. בכך הוא יכול לעמוד בסולידריות עם כל מי שסבלו בשואה ולשדר מסר ברור שהקהילה שלנו לא תשמש כלי פוליטי על ידי מפלגה שלא מכבדת את ההיסטוריה שלנו ואת ערכינו.

מיכאל פרייליך בלגיה אנטישמיות מכחיש שואה אושוויץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}