כ' כסלו התשפ"ה
21.12.2024
נתוני אור ירוק

מעל 80 נהרגו בתאונות במעורבות אוטובוסים ומשאיות בשנת 2023

81 תאונות דרכים קטלניות במעורבות כלי רכב כבדים מעל 3.5 טון (אוטובוסים ומשאיות) אירעו במהלך שנת 2023, כך על פי נתוני עמותת אור ירוק המבוססים על נתוני הלמ"ס

זירת תאונה במעורבות אוטובוס
זירת תאונה במעורבות אוטובוס צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

ביום חמישי, 5 בספטמבר 2024, נהרג נער בן 17 בתאונת דרכים בין כלי רכב פרטי לאוטובוס בכביש 367 בין כפר עציון לגבעות בגוש עציון. מספר ימים לפני כן, ב-18 באוגוסט, נהרגה אביבה טגייה, תושבת מעלה אדומים בת 43 מפגיעת משאית בכביש 6, סמוך למחלף נחשונים. בתאונה נפצעו באורח קל ארבעה מילדיה.

81 תאונות דרכים קטלניות במעורבות כלי רכב כבדים מעל 3.5 טון (אוטובוסים ומשאיות) אירעו במהלך שנת 2023, כך על פי נתוני עמותת אור ירוק המבוססים על נתוני הלמ"ס. תאונת דרכים קטלנית היא תאונה שבה נהרג לפחות אדם אחד (ישנן תאונות עם מספר הרוגים אך עדיין מדובר בתאונה קטלנית אחת). 

מהנתונים עולה עוד כי 1,138 תאונות דרכים במעורבות כי רכב כבדים התרחשו בשנת 2023, כאשר 392 מהן היו תאונות קשות (הנתון הגבוה ביותר בעשור האחרון). ניתוח נתוני העשור האחרון (2023-2014) חושפים כי 12,965 תאונות דרכים במעורבות רכב כבד אירעו בישראל, 887 מהן היו תאונות קטלניות. המשמעות היא שלפחות 887 בני אדם קיפחו את חייהם באותן תאונות דרכים.

בירושלים אירעו הכי הרבה תאונות. תל אביב-יפו הקטלנית ביותר: 

663 תאונות דרכים במעורבות כלי רכב כבדים אירעו בערים ובישובים במהלך שנת 2023, מתוכן 33 תאונות דרכים היו קטלניות (לפחות הרוג אחד) ו-236 תאונות היו קשות.

• 143 תאונות דרכים במעורבות רכב כבד (משאיות ואוטובוסים) אירעו בירושלים במהלך שנת 2023, אחת מהן קטלנית (לפחות הרוג אחד בתאונה) ו-48 תאונות קשות. 1,235 תאונות דרכים במעורבות רכב כבד אירעו במהלך העשור האחרון (2023-2014) בעיר, 38 מהן היו תאונות קטלניות שבהן נהרג לפחות אדם אחד ו-388 תאונות דרכים קשות.

• 83 תאונות דרכים במעורבות רכב כבד (משאיות ואוטובוסים) אירעו בתל אביב-יפו במהלך שנת 2023, חמש מהן קטלנית (לפחות הרוג אחד בכל תאונה) ו-30 תאונות קשות. 1,245 תאונות דרכים במעורבות רכב כבד אירעו במהלך העשור האחרון (2023-2014) בעיר, 48 מהן היו תאונות קטלניות שבהן נהרג לפחות אדם אחד ו-327 תאונות דרכים קשות.

מספר התאונות החמורות (קטלניות וקשות) במעורבות משאיות או אוטובוסים גבוה בהשוואה לסוגי רכב אחרים. המסה הגדולה יותר של כלי הרכב האלו גורמת להשלכות חמורות יותר בעת תאונה. זאת ועוד, אוטובוסים נעים בסביבת ריכוז גבוהה של הולכי רגל ומשתמשי דרך פגיעים אחרים, והדבר מגביר את מעורבותם בתאונות חמורות. 

ביחס לנסועה, שיעורי ההרוגים בתאונות במעורבות משאית כבדה (מעל 12 טון) גבוהים פי ארבעה משיעורי ההרוגים במעורבות רכב פרטי, ופי שנים משיעורי ההרוגים במעורבות משאית קלה (עד 12 טון). ביחס לנסועה שיעור ההרוגים בתאונות במעורבות אוטובוס גבוה פי שישה, ושיעור הפצועים קשה גבוה פי חמישה בהשוואה לרכב פרטי.

 רוב התאונות הקשות והקטלניות במעורבות אוטובוסים מתרחשות בדרכים עירוניות, בעוד שרוב התאונות הקשות והקטלניות במעורבות משאיות מתרחשות בדרכים בינעירוניות.

תאונות דרכים הרוגים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}