י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024
מתקפת הביפרים

ה'וושינגטון פוסט': לישראל הפתעות נוספות, ארה"ב תגן במידת הצורך

ה'וושינגטון פוסט' מציין במאמר מיוחד על פיצוץ אלפי ביפרים בלבנון ופציעת אלפי מחבלי חיזבאללה: "כשחיזבאללה שוקל איך להגיב, הם צריכים לקחת בחשבון שעשויות להיות לישראל הפתעות נוספות עבורם". בכירים בממשל ביידן מיהרו להבהיר שלארצות הברית לא היה חלק בתקיפה בלבנון

ה'וושינגטון פוסט': לישראל הפתעות נוספות, ארה"ב תגן במידת הצורך
הפיצוצים בלבנון צילום: רשתות ערביות

אלפי מחבלי חיזבאללה ברחבי לבנון נפצעו אתמול (שלישי) במה שנראה כמבצע ישראלי  מבריק ששילב מלחמת סייבר עם חבלה. כ-3000 מחבלים נפצעו, חלקם נותרו ללא יד, חלקם התעוורו, וחלקם נפצעו פציעות קשות ונאלצו ללכת לבית החולים. בתי החולים בלבנון התמלאו אתמול וקרסו, רבים מהפצועים שכבו במסדרונות.

ישראל לא לקחה אחריות על המתקפה, אבל היא לא הייתה צריכה. התחכום והתעוזה שהביאו ל-5000 ביפרים להתפוצץ בו זמנית ולגרום לאלפי מחבלים להיפצע, לא יכלה לצאת לפועל על ידי אף אומה אחרת.

התיעודים של מחבלי חיזבאללה שהועפו לרצפה על ידי מכשירי הביפר שלהם שלחו מסר ישראלי שאין לטעות בו לארגון הנתמך על ידי איראן: "אנחנו שולטים עליכם, אנחנו יכולים לחדור לכל חלל בו אתם פועלים", כך כותב בעל הטור המוערך דיוויד איגנטיוס ב'וושינגטון פוסט'.

"כשחיזבאללה שוקל איך להגיב, הם צריכים לקחת בחשבון שעשויות להיות לישראל הפתעות נוספות עבורם", אמר לעיתון גורם המכיר את החשיבה הישראלית.

בכירים בממשל ביידן מיהרו להבהיר שלארצות הברית  לא היה חלק בתקיפה בלבנון, ואמרו שלא ניתנה להם כל הודעה מוקדמת. עבור הנשיא ג'ו ביידן וסגנית הנשיא קמאלה האריס , העיתוי לא יכול להיות גרוע יותר: ההסלמה החדה הזו והסיכון למלחמה רחבה יותר מגיעים פחות מחודשיים לפני הבחירות לנשיאות - והיא עלולה לפוצץ כל סיכוי להסכם הפסקת אש בעזה ושחרור חטופים ישראלים.

על פי הדיווח, בכירים אמריקאים היו בקשר עם איראן דרך צד שלישי כדי להבהיר שלארצות הברית לא היה כל קשר בתקיפה. תחושת הממשל, לעת עתה, היא שחיזבאללה מבולבל ובפאניקה, ושהוא לא יגיב מיידית. אם תהיה מתקפה מצד חיזבאללה, גורמים אמריקאים מאמינים שישראל יכולה להכיל את הנזק, ושאם יהיה צורך, ארה"ב תעזור להגן על ישראל.

ה'וול סטריט ג'ורנל' דיווח כי הביפרים החדשים לא הגיעו לכל אנשי חיזבאללה, ואלה שנשאו מכשירים ישנים יותר ניצלו. חלק מאלה שנשאו את המכשירים החדשים אבל לא הפעילו אותם גם ניצלו.

כשהמכשירים צפצפו, אלו שבדקו מיד את הביפרים שלהם סבלו מפציעות בידיים ובעיניים, ואלו שהתעכבו קצת סבלו מפציעות ברגל ובמותניים. בסופו של דבר בהתקפה נהרגו לפחות 12 בני אדם וכ-2,800 נפצעו.

גורמים צבאיים ישראלים לשעבר אמרו כי המתקפה של ישראל נועדה ככל הנראה לאלץ את חיזבאללה להפסיק את הירי לצפון, ונועדה להראות לחיזבאללה שיש מחיר לתמיכה בחמאס.

וושינגטון פוסט מלחמת חרבות ברזל מתקפת הביפרים חיזבאללה ארצות הברית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}