י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024
מבוכה גדולה

ספקיות הביפרים שהתפוצצו בלבנון מגלגלות את האחריות אחת על השנייה

יצרנית הביפרים "גולד אפולו" הממוקמת בטאיוואן, טענה כי אינה אחראית למכשירים שהתפוצצו בלבנון - וגלגלה את האחריות לחברה בשם BAC. החברה טענה מנגד: "אנו לא מייצרים את הזימוניות"

ספקיות הביפרים שהתפוצצו בלבנון מגלגלות את האחריות אחת על השנייה
אילוסטרציה צילום: שאטרסטוק

יצרניות מכשיר ה"ביפר" שהתפוצצו בלבנון והביאו לפציעתם של אלפי מחבלי חיזבאללה מנסות לגלגל את האחריות זו על זו, ולטעון כי אין להן אחריות למקרה החריג. 

חברת הביפרים "גולד אפולו" הממוקמת בטאיוואן, טענה כי בשנים האחרונות העניקה אישור לשימוש במותג לחברה בשם BAC היושבת בהונגריה, כך דווח ב"כאן 11". 

לטענת היצרנית הטאיוואנית, "האישור מאפשר להם להשתמש בסמלנו המסחרי למכירות אזוריות. המוצר אינו שלנו". מנכ"לית BAC, כריסטיאנה בארסוני-ארצידיקאונו. מיהרה להסיר אחריות למרות שאישרה כי אכן חברתה עובדת עם היצרנית הטאיוואנית.

כריסטיאנה בארסוני-ארצידיקאונו אמרה לתקשורת האמריקנית: "איני מייצרת את הזימוניות, אני רק המתווכת". מנגד, מייסד חברת "גולד אפולו" אמר כי התשלומים שהתקבלו מ-BAC היו "מוזרים מאוד", והגיעו דרך מזרח התיכון.

נזכיר כי הביפרים שהתפוצצו אתמול אצל אלפי מחבלי חיזבאללה היו דגמי "Gold AR-924". אלפי בני אדם נפצעו ולפחות 12נהרגו כאשר ביפרים השייכים לאנשי חיזבאללה התפוצצו כמעט במקביל ברחבי לבנון.

גורם רשמי בחיזבאללה, שדיבר בעילום שם, אמר ל'גארדיאן' כי הפיצוצים הפ "הפרצת האבטחה הגדולה ביותר" של הארגון מאז פרוץ המלחמה בעזה ב-7 באוקטובר.

גורם ישראלי בכיר אמר ל'דיילי מייל': "חיזבאללה תוקף את ישראל כבר 11 חודשים, וגרם ל-70,000 אזרחים ישראלים לעזוב את בתיהם ולהפוך לפליטים. המצב הזה בלתי נסבל. זה שווה ערך לכך שמנהטן תתרוקן מתושביה. אף מדינה לא תסבול מצב כזה. חובתה של ישראל להגן על אזרחיה מהתוקפנות של חיזבאללה".

מתקפת הביפרים חיזבאללה הונגריה טייוואן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}