י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024
מפיצים דיסאינפורמציה

מיקרוסופט חושפת: הרוסים פועלים באופן נרחב כדי להשפיע על הבחירות בארה"ב

חברת מיקרוסופט חושפת כי גורמים רוסיים פועלים ברשת בצורה נרחבת כדי להשפיע על תוצאות הבחירות בארה"ב. לטענת החברה, הרוסים מפיצים סרטונים מפוברקים שנועדו לזרוע מחלוקת ולהפיץ דיסאינפורמציה

מיקרוסופט חושפת: הרוסים פועלים באופן נרחב כדי להשפיע על הבחירות בארה"ב
משרדי Microsoft צילום: unsplash

חברת הענק מיקרוסופט חושפת כי גורמים רוסיים הגבירו בחודשיים האחרונים את מתקפות הדיסאינפורמציה בארה"ב - במטרה להשפיע על תוצאות הבחירות שייערכו בנובמבר ולגרום לפילוג במדינה. 

בבלוג של מיקרוסופט שפורסם נכתב כי "בחודשיים האחרונים, מיקרוסופט הבחינה בשינוי בולט בטקטיקות ההשפעה הרוסית המשקפת את הסביבה הפוליטית המשתנה בארה"ב. באופן ספציפי, צפינו ברוסיה מתמקדת בקמפיין האריס-וואלס, כאשר גורמים מפיצים סרטונים מפוברקים שנועדו לזרוע מחלוקת ולהפיץ דיסאינפורמציה על סגנית הנשיא הדמוקרטית החדשה האריס". 

קלינט וואטס, מנהל מרכז ניתוח האיומים של מיקרוסופט, כתב: "המעבר להתמקדות בקמפיין האריס-וולץ משקף מהלך אסטרטגי של השחקנים הרוסיים, שמטרתו לנצל כל נקודת תורפה אפשרית אצל המועמדים החדשים".

בדו"ח האחרון של מיקרוסופט, שפורסם ב-8 באוגוסט, פירטה החברה כיצד מבצעי השפעה מבוססי סייבר איראניים ביקשו לערער את הקמפיין הרפובליקני באמצעות פעולות פריצה והדלפות, תוך שימוש ברשתות חברתיות ואתרי חדשות בארה"ב.

לאחרונה הודיעה חברת המדיה החברתית הגדולה בעולם מטא, הבעלים של פייסבוק, אינסטגרם ווואטסאפ, כי תאסור בפלטפורמות שלה את פעולתם של כלי התקשורת הרוסיים שתחת תאגיד "רוסייה היום" - אותו הקים הנשיא פוטין לפני עשור. 

במטא טענו כי ערוצי התקשורת הללו השתמשו בטקטיקות של הטעיה כדי להוציא לפועל פעולות השפעה חשאיות באינטרנט. 

מחברת מטא נמסר: "לאחר שיקול מדוקדק, הרחבנו את האכיפה המתמשכת שלנו נגד כלי תקשורת ממלכתיים ברוסיה. 'רוסייה היום', RT וגופים קשורים אחרים נאסרים כעת מהאפליקציות שלנו ברחבי העולם בשל פעילות של השפעות זרות".

מיקרוסופט רוסיה ארצות הברית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}