ט"ז אלול התשפ"ד
19.09.2024
בפיצוץ בפארק הירקון

הותר לפרסום: חיזבאללה ניסה להתנקש ברמטכ"ל לשעבר בוגי יעלון

הותר לפרסום: יעד פיגוע המטען שאירע בפארק הירקון בתל אביב לפני כשנה היה הרמטכ"ל ושר הביטחון לשעבר משה בוגי יעלון. במקביל, פרקליטות מחוז תל אביב וסנגוריהם של הנאשמים בפיצוץ המטען מנסים להגיע להסדר טיעון

הותר לפרסום: חיזבאללה ניסה להתנקש ברמטכ"ל לשעבר בוגי יעלון
בוגי יעלון, כשר ביטחון צילום: פלאש 90

בתאריך 15.09.23 בערב ראש השנה בשנה שעברה, אירע פיצוץ מטען בפארק הירקון בת"א ללא נפגעים והחקירה הוטלה על היחידה המרכזית של מחוז ת"א והשב"כ. במסגרת החקירה עלה חשד כי, הפעלת המטען הינו אירוע פיגוע חבלני בניסיון לפגוע באזרחים ששהו באותה עת בפארק הירקון.

עם התקדמות החקירה הצליחו חוקרי הימ"ר והשב"כ לעלות על אנשי התשתית שהיו מעורבים בהטמנת מטען הכלימגור ולבצע מעצרים של שמונה חשודים.

הבנת גורמי הביטחון היא כי המטען מיועד היה לפגוע באישיות בכירה.
הבדיקות שכללו תחקור מצלמות בשטח סביב גורמים רלוונטיים שנהגו לפקוד את איזור הפיגוע בזמן הרלוונטי הובילו למסקנה שיעד הפיגוע היה הרמטכ"ל ושר הביטחון לשעבר - משה בוגי יעלון. 

אנשי התשתית מסרו כי התקינו מצלמה על גוף המטען באופן שאיפשר תצפית מרחוק על התנועה בשבילי הפארק. המטען הופעל על דמות שנחזתה על ידי התשתית להיות משה יעלון אך איש לא נפגע.

כאמור, פעילות חקירתית מאומצת תוך הפעלת אמצעים טכנולוגים, הובילו לפענוח הפרשייה הבטחונית ולמעצרם של שמונה חשודים.

מעצרם של החשודים הוארך מעת לעת והוטל צא"פ גורף על החקירה. היום הוסר צא"פ וכעת ניתן לפרסם את פרטי החקירה והפרשייה הבטחונית.

בכאן 11 דווח כי במקביל, פרקליטות מחוז תל אביב וסניגוריהם של הנאשמים בפיצוץ המטען, נמצאים בעיצומו של משא ומתן במטרה להגיע להסדר טיעון. ההליך מתקיים על אף העבירות החמורות המופיעות בכתב האישום. כאשר הדיונים בעניין מתנהלים בבית המשפט המחוזי בתל אביב בנוכחותו של שופט מגשר.

בוגי יעלון חיזבאללה פארק הירקון מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}