י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024
מאחורי הקלעים

בכיר בצה"ל: כמעט לכל משפחת פעיל חיזבאללה יש פצוע או חבר שנפגע

המבצע 'פצצת זמן' כפול 4,000 שישראל ביצעה אתמול בלבנון, הדהים את העולם שלא נשאר אדיש. לא היה מספיק אמבולנסים להביא את הפצועים לבתי החולים בלבנון המלאים עד אפס מקום

בכיר בצה"ל: כמעט לכל משפחת פעיל חיזבאללה יש פצוע או חבר שנפגע
פעיל חיזבאללה במנהרה צילום: חיזבאללה

קצין בחיזבאללה אמר על פציעת אלפי מחבלי חיזבאללה מפיצוץ הביפרים שישראל מלכדה: "נראה כרגע אירוע בעיקר של הלם, חשש והשפלה. זה לא דרמטי מבחינת הרוגים. מאות רבות של פצועים קל ובינוני. זה אפקט רחב מאוד בעדה השיעית שיש המון פצועים. כמעט לכל משפחה יש פצוע או חבר פצוע. בחיזבאללה בעיקר מגבשים תמונת מצב ולדעתי יתכנסו לחשיבה".

רונן ברגמן מציין ב-Ynet כי "האויב שנחשב לחזק ולמאיים ביותר מבחינתה של ישראל (זולת איראן, אבל לה אין גבול עם ישראל), מלקק את פצעיו, הלכה ומעשה, ואפשר רק לדמיין מה עושה לחיזבאללה פעולה כזו שפוגעת במקביל בכל כך הרבה אנשים, עד שאין מספיק אמבולנסים להביא אותם לבתי החולים, המפוצצים עד אפס מקום".

עוד מציין ברגמן, כי הארגון נאלץ לפרוש מיטות ושמיכות על מגרשי חניה ליד בתי החולים, ואף לפנות לסיוע מרופאים נוצרים לא בדיוק ההעדפה הראשונה של חיזבאללה.

מדובר במבצע שנשמר רק לעתות חירום והדהים את העולם, המבצע הצליח באופן מלא וחיזבאללה הוכה הלם. אבל, "בנפול אויבך אל תשמח ובכשלו, אל יגל לבך", ציטט הקצין הבכיר את ספר משלי בראיון לווינט, "גם כי אין שום שמחה בהרג, אפילו אם יש בו צדק היסטורי וערכי, ואפילו אם הוא תורם מאוד לביטחון הלאומי של ישראל".

עוד אמר הקצין: "חיזבאללה שמשוכנע שישראל עומדת מאחורי האירוע, יחליט שהוא לא בולע אותו אלא מגיב בעוצמה. וישראל תגיב על זה, והוא יגיב על התגובה. יש לזה שם לחילופי המהלומות הללו - מלחמה".

על פי דיווחים זרים, נרכשו מכשירים מתקדמים מחברה טייוואנית בשם "גולד-אפולו", חברה רחבת מוצרים ועסקים. אבל איפשהו בתהליך האספקה המכשירים נעצרו או הוחלפו בידי ישראל בכאלה המכילים גם חומר נפץ וגם מערכות שידור וקליטה.

וכך הופכים 4,000 מכשירים על הגוף של 4,000 אנשי חיזבאללה לפצצת זמן מתקתקת כפול 4,000. רונן ברגמן מציין כי בעולם המודיעיני-מבצעי קוראים לזה "כפתור", שבבוא יום פקודה, כל מה שיצטרכו לעשות הוא ללחוץ על כפתור כדי לוודא שמי ששומע את הצפצוף גם ייקח את המכשיר ויעיין בו - ואז פיצוץ.

 

חיזבאללה מלחמת חרבות ברזל מתקפת הביפרים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 14 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}