י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024
הקרב בציונות הדתית

מאחורי הקלעים: זו התמונה ששינתה את הבחירות לרבנות הראשית

מה קרה באמת אחרי כמעט שנה וחצי שהוועדה שבחרה את המועמד של הציונות הדתית כבר לא רלוונטית. האירוע ביום ירושלים ב'מרכז הרב', התמונה שגרמה לבכירים בש"ס לתהות אצל סמוטריץ על ההחלטה. מאחורי הקלעים של הבחירות לרבנות הראשית שנכנסת לישורת האחרונה

מאחורי הקלעים: זו התמונה ששינתה את הבחירות לרבנות הראשית
הרבנות הראשית לישראל צילום: חיים גולדברג, פלאש 90

הבחירות לרבנות הראשית לישראל שיתקיימו ביום ראשון כ"ו אלול נכנסו לישורת האחרונה. 

מתחת לפני השטח כלל המועמדים מגייסים את החתימות האחרונות להגשה למועמדות. בציונות הדתית ישנם כמה מועמדים והדיבר החזק בשטח על ציר בין הציונות הדתית לש"ס בכל מה שנוגע לבחירת הרבנים. 

מאחורי הקלעים ישנו רגע אחד שהונצח בתמונה אייקונית שמספרת את סיפורה של הציונות הדתית שלבסוף לא תתמוך בגאון הרב מאיר כהנא לכהן כרב הראשי לישראל. 

בימים האחרונים גוברים הדיווחים כאמור על התקדמות משמעותית במגעים בציר הפוליטי בין ש"ס לציונות הדתית לקראת הבחירות לרבנות הראשית. 

כזכור, לפני שנה וחצי ועדת רבנים מהציונות הדתית בחרה ברב מאיר כהנא אב"ד באשקלון להיות המועמד. 

מאז עברו הרבה מים וכעת, הרי ברור לכולם שסיכוייו של הרב כהנא נמוכים מאוד מה שהביא את הגאון רבי יעקב אריאל להודיע לשר סמוטריץ על כשלון הועדה והחזרת המנדט להחליט במי תתמוך הציונות הדתית אליו. 

הסיבה שגרמה לכך היא האירוע האחרון שנערך לפני מס' חודשים בחגיגות 'יום ירושלים' המסורתיות הנערכת בישיבת 'מרכז הרב' מה שנחשב לאירוע מכובד אליו מגיעים רבנים רבים ובראשם רבני הציונות הדתית. 

ביום ירושלים האחרון הגיע הגאון רבי יהודה דרעי זצ"ל רבה של באר שבע שנשא דברים ואף התקבל בכבוד מלכים כמועמד לרב הראשי של ש"ס. חדי העין שמו לב במהלך דרשתו של הרב דרעי לדבר מעניין. בשורות האחוריות על הבמה ישב הגאון הרב מאיר כהנא אך הוא משום מה לא זכה בכבוד ולא הוזמן לדבר. 

צילומסךבישיבת מרכז הרב ביום ירושלים, הרב דרעי זצ"ל נואם, הרב כהנא יושב מאחורצילום: צילומסך

המסר של ישיבת 'מרכז הרב' היה ברור - אנו מעדיפים לכבד מועמד חרדי על פני מועמד דתי לאומי.

מיד באותו ערב פנה בכיר במפלגות החרדיות לסביבת השר סמוטריץ ואמר: "אל תצפו מאיתנו לתמוך במועמד שהרבנים שלכם לא תומכים בו. אם הרבנים הדתיים לא מחויבים לועדה אז קל וחומר שאנחנו לא נוכל להיות שותפים לכך", מה שהביא לסופה של הועדה שבחרה והתמודדות רבנים אחרים בציונות הדתית שיזכו.

ישיבת מרכז הרב בצלאל סמוטריץ הרב מאיר כהנא הרב מיכה הלוי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}