י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024
חיזבאללה הופתע

זאת החברה האירופית שייצרה את הביפרים הממולכדים

ה-BBC דיווח כי לתקיפות הללו יהיו השלכות הרסניות על כוח האדם, התקשורת והמורל של חיזבאללה. מייסד חברת האלקטרוניקה הטיוואנית, 'גולד אפולו', הכחיש שלחברתו יש קשר לאלפי הביפרים שהתפוצצו בלבנון

זאת החברה האירופית שייצרה את הביפרים הממולכדים
אופנועים ומשאיות ומשגרים במנהרות חיזבאללה צילום: חיזבאללה

הביפרים שהתפוצצו אתמול אצל אלפי מחבלי חיזבאללה היו דגמי "Gold AR-924". אלפי בני אדם נפצעו ולפחות 12נהרגו כאשר ביפרים השייכים לאנשי חיזבאללה התפוצצו כמעט במקביל ברחבי לבנון.

מייסד חברת האלקטרוניקה הטיוואנית, 'גולד אפולו', הכחיש שלחברתו יש קשר לאלפי הביפרים שהתפוצצו בלבנון. המייסד אמר שהחברה שלו חתמה על הסכם עם חברה אירופית לייצור המכשירים וקיבלה אישור להשתמש בשם החברה שלו.

הוא אמר לכתבים שהחברה שלו חתמה על הסכם לפני שלוש שנים עם חברה אירופית בשם BAC. החברה ייצרה את עיצוב הביפר שלה והשתמשה בלוגו החברה שלו.

"אנחנו מספקים רק אישור סימן מסחרי למותג ואין לנו מעורבות בעיצוב או בייצור של המוצר הזה", הוא אמר. לטענת הטייוואנים החברה, BAC, נמצאת בבודפשט, הונגריה.

מייסד החברה הסו צ'ינג-קואנג אמר לכתבים שהוא מזועזע מאוד ממה שקרה בלבנון, ושהחברה שלו היא גם קורבן. המשטרה פשטה על משרדי החברה בטייוואן, וחקרה את הצוות ובדקה מסמכים.

ה-BBC פרסם כי לתקיפות הללו יהיו השלכות הרסניות על כוח האדם, התקשורת והמורל של חיזבאללה. הערוץ דיווח: "ישראל טרם הגיבה, אך ללא ספק זו הייתה עבודתה - לאף קבוצה או מדינה אחרת אין את המוטיבציה או היכולת לעשות דבר כזה".

גורם רשמי בחיזבאללה, שדיבר בעילום שם, אמר ל'גארדיאן' כי הפיצוצים הפ "הפרצת האבטחה הגדולה ביותר" של הארגון מאז פרוץ המלחמה בעזה ב-7 באוקטובר.

גורם ישראלי בכיר אמר ל'דיילי מייל': "חיזבאללה תוקף את ישראל כבר 11 חודשים, וגרם ל-70,000 אזרחים ישראלים לעזוב את בתיהם ולהפוך לפליטים. המצב הזה בלתי נסבל. זה שווה ערך לכך שמנהטן תתרוקן מתושביה. אף מדינה לא תסבול מצב כזה. חובתה של ישראל להגן על אזרחיה מהתוקפנות של חיזבאללה".

העיתון ציין כי אמש העולם עצר את נשימתו על רקע ספקולציות שמבצע הביפרים היה הקדמה למתקפה ישראלית גדולה יותר.

חיזבאללה מלחמת חרבות ברזל מתקפת הביפרים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}