י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024
עסקים כרגיל

צה"ל תקף מבנה בו שהו מחבלים ומטרות נוספות בדרום לבנון

במהלך הלילה, מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו מבנים צבאיים של ארגון הטרור חיזבאללה במרחבים אל עדייסא, מרכבא, בליידא, מרון א-ראס ושיחין שבדרום לבנון. כמו כן, צה"ל תקף בארטילריה במספר מרחבים נוספים

צה"ל תקף מבנה בו שהו מחבלים ומטרות נוספות בדרום לבנון
תקיפה בלבנון צילום: רשתות ערביות

אמש (שלישי), כוחות צה"ל זיהו מספר מחבלים מארגון הטרור חיזבאללה בעודם פועלים במבנה צבאי במרחב מג'דל סלם שבדרום לבנון. בסגירת מעגל מהאוויר, מטוסי קרב תקפו את המבנה בו פעלו המחבלים. 

בנוסף, מטוסי קרב תקפו מבנים צבאיים של הארגון בחמישה מרחבים שונים בדרום לבנון. 

במהלך הלילה, מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו מבנים צבאיים של ארגון הטרור חיזבאללה במרחבים אל עדייסא, מרכבא, בליידא, מרון א-ראס ושיחין שבדרום לבנון. כמו כן, צה"ל תקף בארטילריה במספר מרחבים נוספים בדרום לבנון.

תיעוד התקיפות צילום: דובר צה"ל
 
מוקדם יותר הבוקר דובר צה"ל מסר כי יורטה "מטרה חשודה", כטב"ם של חיזבאללה, הבוקר מול חופי ראש הנקרה וגם כטב"ם באזור טבריה. תושבים באזור נהריה דיווחו על יירוט ללא אזעקה.  אזעקות המתריעות על ירי טילים ורקטות ועל חשש לחדירת כלי טיס עוין הופעלו במטולה.

לאחר הערכת מצב שהתקיימה הבוקר, המועצה האזורית גולן עדכנה כי הלימודים יתקיימו היום כרגיל בכל מוסדות החינוך.

במהלך הלילה ארגון הטרור חיזבאללה הודיע רשמית על 12 מפעיליו שחוסלו אתמול, רובם כתוצאה מפיצוץ הביפרים בביירות ובעוד מקומות.

משרד הבריאות הלבנוני דיווח אתמול כי פיצוץ הביפרים הוביל לכעשרה הרוגים ויותר מ-3000 פצועים שנפצעו ברחבי לבנון ואף בדמשק. ביו הפצועים, כ-400 במצב קשה מאוד. לפי משרד הבריאות הלבנוני, רוב הפציעות הן בידיים או בפנים.

כזכור, אתמול נפצעו אלפי מחבלים חיזבאללה כתוצאה מפיצוץ מכשירי הקשר שלהם, בפעולה דרמטית המיוחסת לישראל. 

לפי הפרסום הבוקר ב'ניו יורק טיימס', סוכנים ישראלים הטמינו חומרי נפץ בביפרים שחיזבאללה קנה מחברה טייוואנית. בסוללות המכשירים הושתל חומר נפץ, ומתג על מנת שיהיה ניתן להפעיל את הפיצוץ מרחוק. המכשיר צפצף מספר שניות טרם הפיצוץ. חלק מהמכשירים הגיעו גם לארגונים הפועלים עם חיזבאללה בסוריה ובאיראן, גם שם נרשמו פיצוצים דומים.

צה"ל סירב להגיב, אך גורמים אמריקאים ואחרים שתודרכו על המבצע אמרו שישראל אחראית למתקפה וביצעה אותה.

צה"ל לבנון חיזבאללה מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}