י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024
פרטים חדשים

הסיבה שישראל פוצצה את הביפרים בניגוד למתוכנן, והשיחה לאמריקאים

התכנון המקורי של ישראל היה לפוצץ את מכשירי הקשר רק בשעת מלחמה כוללת, אבל מספר אנשי חיזבאללה החלו לחשוד - מה שהוביל להחלטה לפוצץ אותם כעת. לפני שהביפרים החלו להתפוצץ ברחבי לבנון, התקשר שר הביטחון גלנט לשר ההגנה האמריקני לוייד אוסטין לעדכן

הסיבה שישראל פוצצה את הביפרים בניגוד למתוכנן, והשיחה לאמריקאים
שר הביטחון יואב גלנט צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון

ישראל החליטה לפוצץ אתמול את אלפי הביפרים שמחבלי חיזבאללה בלבנון ובסוריה נשאו עמם, מחשש שמלכוד המכשירים עלול להתגלות, כך על פי אתר 'אל מוניטור'. על פי הדיווח שני פעילי חיזבאללה העלו בימים האחרונים חשדות לגבי הביפרים.

על פי הדיווח, בישראל תכננו להשתמש בביפרים הממולכדים שהיו אצל אלפי מחבלי חיזבאללה כמכת פתיחה מפתיעה במלחמה כוללת, במטרה לשתק חלק גדול מהארגון בלחימה נגדם.

בימים האחרונים גבר החשש בישראל שחיזבאללה עלול לגלות שהביפרים ממולכדים, במקום לקחת את הסיכון שהיא תתגלה על ידי חיזבאללה, הוחלט לפוצצם.

באתר וואלה דווח כי ביום שלישי אחר הצהריים, דקות לפני שהביפרים החלו להתפוצץ ברחבי לבנון, התקשר שר הביטחון יואב גלנט לשר ההגנה האמריקני לוייד אוסטין. בכיר אמריקני סיפר כי גלנט אמר לעמיתו האמריקני שישראל עומדת לבצע פעולה כלשהי בלבנון בקרוב, אך סירב למסור פרטים ספציפיים על היעד או על אופי הפעולה.

חיזבאללה איים להגיב על מתקפת הביפרים שבה נהרגו לפחות 12 בני אדם ונפצעו מעל 3000, בהם 400 במצב קשה. הנפגעים פעילים ביחידות צבאיות ובמוסדות של חיזבאללה.

חיזבאללה מלחמת חרבות ברזל מתקפת הביפרים לבנון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}