י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024
מתיחות גדולה בצפון

דיווח: שגריר איראן בלבנון איבד את עינו, אלפי פצועים והאזהרה האמריקאית

גורמים במשמרות המהפכה ל"ניו יורק טיימס": שגריר איראן בלבנון איבד עין ונפצע קשה בעינו השנייה מפיצוץ הביפר שהיה ברשותו. בערוץ סקיי ניוז בערבית דווח כי: המוסד הצליח לשים את ידו על משלוחי הביפרים של חיזבאללה

דיווח: שגריר איראן בלבנון איבד את עינו, אלפי פצועים והאזהרה האמריקאית
שיגור טילים מלבנון צילום: חיזבאללה

בין הפצועים בלבנון אתמול אחרי מתקפת הביפרים היה שגריר איראן בלבנון, מוג'טאבה אמיני, שהביפר שלו התפוצץ ופצע את ידו ופניו, לפי דיווחים בתקשורת הממלכתית האיראנית. אמיני נלקח לטיפול בבית חולים בביירות, והוא צפוי להחלים, כך דיווחה הטלוויזיה הממלכתית האיראנית.

מקורות בטהראן מסרו לערוץ אלמיאדין הלבנוני המזוהה עם חיזבאללה, כי השגריר האיראני בלבנון, מוג'תבא אמאני, נפצע פצעים קשים במיוחד בעינו, כתוצאה מ"המתקפה האלקטרונית הישראלית".

שר החוץ של לבנון, עבדאללה בו חביב, אמר כי ארצו מתכוננת לתגובת חיזבאללה. "חיזבאללה בהחלט הולך להגיב בגדול", אמר בשיחת טלפון עם ה'ניו יורק טיימס'. "איך? איפֹה? אני לא יודע".

מניין ההרוגים בפיצוצים בשורות חיזבאללה עומד כעת על לפחות 12, ולפי דיווחים בלבנון מעל 3000 נפצעו. גורמים במשמרות המהפכה אמרו ל'ניו יורק טיימס' כי שגריר איראן בלבנון איבד עין ונפצע קשה בעינו השנייה מפיצוץ הביפר שהיה ברשותו.

בערוץ סקיי ניוז בערבית דווח כי: "המוסד הצליח לשים את ידו על משלוחי הביפרים של חיזבאללה ואז הכניס כמות קטנה של חומר הנפץ PETN שהוא אחד מחומרי הנפץ הכי חזקים הידועים כיום".

"החומר, הוצמד לסוללות ואחרי שמכשירי הקשר חזרו לחיזבאללה" דווח, "זה היה עניין של זמן והחלטה של המוסד, המוסד השתלט על המכשירים וגרם להתחממות הסוללה. החומר מתפוצץ בטמפרטורה של 190 מעלות שנחשבת לטמפרטורה נמוכה. וכך הפכה סוללת הליתיום למרעום הפיצוץ".

אהוד יערי דיווח בחדשות 12 כי הפגיעה העיקרית שנגרמת לארגון היא הפגיעה במערכת ההפעלה שלו, מעבר לבלבול, למבוכה ולאבדות. חיזבאללה בנוי על מעבר מהיר משגרה לחירום. המערכת שלו בנויה על הביפרים הללו, בהיעדרם לא ברור איך ינחה את הכוחות שעומדים לרשותו של ארגון הטרור.

חיזבאללה עכשיו מפנה את הקשב שלו גם לתחקיר. הם מכוונים את החקירה לשרשרת האספקה של הביפרים הללו, מניין הגיעו הרכיבים. אבל, צריך לזכור, שבארגון הטרור עוד לא הודיעו שפיצחו כיצד חוסלו לאחרונה בכירים בארגון, וסוכלה מתקפת העונשין שתוכננה.

 

חזבאללה פרסם הבוקר הודעה בה נאמר שהוא ימשיך בפעולות שלו. בהודעת הארגון נאמר: "הדרך הזאת תימשך והיא מנותקת מהתגובה הקשה שהאויב צריך לצפות לה על הטבח שביצע אתמול, זה חשבון אחר שיגיע".

 

בכאן חדשות דווח כי מקור דיפלומטי מערבי בביירות, אמר לעיתון אלאנבאא' הכוויתי, שהשליח האמריקני, עמוס הוכשטיין, העביר אזהרה ברורה לישראל שלמלחמה עם חזבאללה בצפון יהיה מחיר כבד מאוד. המקור הוסיף, שהוכשטיין העביר אזהרה להנהגה בישראל שכל מלחמה שתתחיל עם חזבאללה לא תהיה מוגבלת לחזית הצפונית בלבד, אלא תהפוך מהר למלחמה רב-זירתית.

 

עוד דווח, כי העיתון אלג'רידה הכוויתי פרסם ששלושה ממלוויו של מנהיג חזבאללה, חסן נסראללה, נפצעו בתקיפה. נסראללה עצמו לא נפגע משום שהוא נתון לנהלי אבטחה מחמירים. לידיעה אין אישור משום מקור אחר.

חיזבאללה מלחמת חרבות ברזל ביפר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}