י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024
פרטים חדשים

כך התפוצצו הביפרים אצל מחבלי חיזבאללה; והכחשת החברה מטיוואן

הביפרים שהזמינו בחיזבאללה והתפוצצו אתמול הגיעו מטיוואן, בסוללות המכשירים הושתל חומר נפץ, ומתג על מנת שיהיה ניתן להפעיל את הפיצוץ מרחוק. המכשיר אף צפצף מספר שניות טרם הפיצוץ. הוזמנו יותר מ-3000 יחידות

כך התפוצצו הביפרים אצל מחבלי חיזבאללה; והכחשת החברה מטיוואן
בית החולים בביירות צילום: צילום מסך

ה'ניו יורק טיימס' עושה סדר בנוגע לביפרים שהתפוצצו אתמול אצל אלפי מחבלי חיזבאללה. סוכנים ישראלים הטמינו חומרי נפץ בביפרים שחיזבאללה קנה מחברה טייוואנית, אלפי ביפרים התפוצצו באותו זמן ברחבי לבנון בהתקפה מתואמת אצל פעילי חיזבאללה, אתמול בשעה 15:30 הביפרים קיבלו הודעה שנראתה כאילו הגיעה מהנהגת חיזבאללה.

צה"ל סירב להגיב, אך גורמים אמריקאים ואחרים שתודרכו על המבצע אמרו שישראל אחראית למתקפה וביצעה אותה על ידי הסתרת כמויות קטנות של חומר נפץ בכל ביפר המיוצר בטייוואן ויובאה ללבנון.

הביפרים שהזמינו בחיזבאללה הגיעו מטיוואן, בסוללות המכשירים הושתל חומר נפץ, ומתג על מנת שיהיה ניתן להפעיל את הפיצוץ מרחוק. המכשיר צפצף מספר שניות טרם הפיצוץ. 

הוזמנו יותר מ-3000 יחידות של הביפרים, והם חולקו לפעילי הארגון בכל לבנון. חלק מהמכשירים הגיעו גם לארגונים הפועלים עם חיזבאללה בסוריה ובאיראן, גם שם נרשמו פיצוצים דומים.

הביפרים, שחיזבאללה הזמין הגיעו מחברת 'גולד אפולו' בטייוואן, לפני שהגיעו ללבנון. רובם היו דגם ה-AP924 של החברה, אם כי שלושה דגמי גולד אפולו נוספים נכללו גם הם במשלוח.

מוקדם יותר השנה, מנהיג חיזבאללה, חסן נסראללה, יצא נגד שימוש בטלפונים סלולריים, מחשש למעקבים ישראליים, המתקפה הזו פגעה בהם קשות.

חברת "גולד אפולו' מסרה שהיא לא יצרה את הביפרים שהתפוצצו בלבנון, ההודעה הגיעה לאחר שתמונות של ביפרים שנהרסו שנותחו על ידי רויטרס, הראו כי הפורמט ומדבקות תאמו לתוצרת "גולד אפולו". גורם ביטחוני בכיר לבנוני אמר לסוכנות הידיעות רויטרס כי חיזבאללה הזמין 5,000 זימונים מהחברה שבסיסה בטייוואן.

מייסד החברה הסו צ'ינג-קואנג, אמר לרויטרס שהביפרים נוצרו על ידי חברה באירופה שהיתה לה הזכות להשתמש במותג של החברה הטייוואנית. "המוצר לא היה שלנו. רק ​​המותג שלנו היה עליו", אמר. המייסד לא ציין את שמה של החברה שלדבריו ייצרה את הביפרים, והוסיף שגם "גולד אפולו" היתה קורבן של התקרית. "אנחנו חברה אחראית. זה מאוד מביך" אמר.

בסוכנות הידיעות AP דווח כי גורם רשמי אמריקאי אמר שישראל עדכנה את ארה"ב על המבצע - שבו הופעלו כמויות קטנות של חומר נפץ שהוכנס בביפרים לאחר סיומו.

חיזבאללה ביפר מלחמת חרבות ברזל טיוואן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}