ט"ז אלול התשפ"ד
19.09.2024
בנט מטפס

הדרמה הפוליטית והמצב הביטחוני: סקרי מנדטים חדשים

בצל הדרמה הפוליטית עם הכוונה לפטר את יואב גלנט ולמנות במקומו את גדעון סער, נערכו סקרי מנדטים. כל הנתונים

הדרמה הפוליטית והמצב הביטחוני: סקרי מנדטים חדשים
בחירות לכנסת צילום: פלאש 90

בצל הדרמה הפוליטית סביב גדעון סער ויואב גלנט, ולאחר התקיפה חסרת התקדים בלבנון, סקר 'חדשות 13' שפורסם הערב (שלישי) מעלה כי אם הבחירות היו נערכות היום המחנה הממלכתי בראשות בני גנץ הייתה המפלגה הגדולה בישראל עם 22 מנדטים, כשהליכוד בראשות ראש הממשלה בנימין נתניהו צמודה אליה עם 21 מושבים.

לפי הסקר, המפלגה השלישית בגודלה תהיה ישראל ביתנו עם 14 מנדטים, כשיש עתיד נמצאת רק במקום הרביעי עם 13. לאחר מכן ש"ס ועוצמה יהודית עם 10 ו-9 מנדטים בהתאמה, ואז רשימת הדמוקרטים ויהדות התורה עם 8 ו-7 מושבים.

רע"מ מקבלת 6 מנדטים, ולאחר מכן חד"ש והציונות הדתית עם 5 מנדטים לכל אחת. לפי הסקר, בל"ד (2.7) והימין הממלכתי בראשות גדעון סער (1.4), לא עוברות את אחוז החסימה. עולה כי לגוש מתנגדי נתניהו יש 63 מנדטים, בעוד שתומכי נתניהו מקבלים 52 מנדטים.

עם זאת, מפת המנדטים משתנה באופן מהותי במידה ומוקמת מפלגה חדשה בראשות רה"מ לשעבר נפתלי בנט ואביגדור ליברמן, כשבמקביל גדעון סער משולב בליכוד. במצב כזה, המפלגה החדשה היא הגדולה ביותר עם 34 מנדטים, כשהליכוד במקום השני עם 19 מנדטים, והמחנה הממלכתי נפגעת באופן משמעותי ויורדת ל-14 מנדטים בלבד, כמו גם יש עתיד שיורדת ל-9 מנדטים.

ש"ס מקבלת 10 מנדטים, 9 מושבים מקבלת עוצמה יהודית, יהדות התורה נותרת עם 7, הדמוקרטים עם 6, וחד"ש, רע"מ והציונות הדתית עם 4 מנדטים לכל אחת. בל"ד עדיין לא עוברת את אחוז החסימה. במצב שכזה, גוש מתנגדי נתניהו זוכה ל-67 מנדטים, אל מול 49 מנדטים בלבד של גוש תומכי נתניהו.

על פי סקר כאן חדשות, מפלגת ימין חדשה בראשות נפתלי בנט ואביגדור ליברמן זוכה ל-28 מנדטים. מדובר בעלייה של מנדט אחד ביחס לסקר הקודם שפורסם לפני שבועיים. לפי הסקר, שערך מכון קנטאר, הליכוד מקבלת 20 מנדטים ואחריו המחנה הממלכתי עם 15 מנדטים. הימין הממלכתי של גדעון סער לא עוברת את אחוז החסימה.

סקר כאן חדשות – המנדטים: מפלגת ימין חדשה בראשות בנט וליברמן – 28, הליכוד – 20, המחנה הממלכתי – 15, יש עתיד – 12, ש"ס – 10, עוצמה יהודית – 9, הדמוקרטים – 8, יהדות התורה – 7, חד"ש-תע"ל – 6, רע"ם – 5.

ברקע האפשרות למינויו לשר ביטחון, תקווה חדשה של גדעון סער לא עוברת את אחוז החסימה (1.9%), הציונות הדתית של בצלאל סמוטריץ' (2.2%) ובל"ד (2.5%) גם הן מתחת לאחוז החסימה. לפי התוצאות, גוש נתניהו זוכה ל-46 מנדטים.

מלחמת חרבות ברזל הליכוד יש עתיד המחנה הממלכתי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}