י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024
בוועידת שלומי אמונים

אמסלם: "המצב בצפון מטורף. רוב הציבור לא מודע לכל האינפורמציה"

השר דודי אמסלם התארח בוועידת שלומי אמונים והתייחס למשבר חוק הגיוס: "התחייבנו – ונקיים. בסופו של דבר נעביר את חוק הגיוס. זה אחד הנושאים המרכזיים שאני מטפל בו בממשלה. הבעיה שאין עמדה אחת בתוך הציבור החרדי"

אמסלם: "המצב בצפון מטורף. רוב הציבור לא מודע לכל האינפורמציה"
השר דודי אמסלם בוועידת שלומי אמונים צילום: משה גולדשטיין, ועידת שלומי אמונים

השר דודי אמסלם, התארח היום (שלישי) בוועידת שלומי אמונים ב'צפורי בכפר חפץ חיים', ובראיון שהעניק לכתב הפוליטי של 'המבשר', מאיר ברגר, התייחס לטלטלה הפוליטית באפשרות לפיטורי יואב גלנט ומינוי גדעון סער לשר הביטחון, לדחיית חקיקת חוק הגיוס, ולפיטורי היועמ"שית.

"מדינת ישראל נמצאת במצב של איום קיומי", פתח דודי אמסלם. "אנחנו לא יכולים לעסוק עכשיו בפוליטיקה, צריכים לשים את המדינה לפני הכל. ההצטרפות של בני גנץ לממשלה הייתה מבורכת, ליברמן ולפיד עשו חשבון פוליטי ונותרו בחוץ – ובסוף גנץ גם פרש בגלל פוליטיקה". אמסלם האריך בתיאורי זוועות החמאס ואמר כי עכשיו יש להתמקד במיגור האויב.

על שר הביטחון אמר דודי אמסלם: "יואב גלנט הוא חבר אישי שלי, אני אוהב אותו – אבל בסוף, ראש הממשלה מוביל את הקו. ברגע שיש מחלוקת בנושא עקרוני, ולא מצליחים להתנהל, הזוטר זז בפני הבכיר. בלי קשר לחלוקת תיקים, גדעון סער יכול להיכנס לממשלה ולהישאר עד לסיום כהונתה".

הוא הזהיר כי "המצב בצפון מטורף. רוב הציבור לא מודע לכל האינפורמציה – וטוב שכך. יהיה מספיק זמן לריב אחר כך, עכשיו צריכים להתאחד. קורא גם לליברמן להיכנס לממשלה, עד שנשיג את מטרות המלחמה".

בשלב זה, עבר אמסלם לדבר על הפעילות הציבורית של השר מאיר פרוש, ושל כלל נציגי שלומי אמונים, אותם שיבח. "אני זוכר את השר מאיר פרוש עוד מימיו בעיריית ירושלים. הוא, כמו יוסי דייטש שגם איתו עבדתי בעירייה, הם אנשים של אנשים. דואגים לאנשים הפשוטים שלא יודעים למי לפנות. הם אלה שעוזרים להם – ולעצמם לא צריכים כלום. אני מקווה שיוסי דייטש יחזור לעשייה הציבורית".

אמסלם נשאל על העיכוב בחקיקת חוק הגיוס, ועלה למתקפה מול מערכת המשפט. "מדינת ישראל היא לא מדינה דמוקרטית. גם אם גוש הימין יקבל שמונים מנדטים ונחליט לפתור את לומדי התורה מגיוס, יבוא השופט עמית – שלמד במוסד דתי, ולכן הוא יותר גרוע, כמו כל אלה ש'שנו ופירשו' – ויגיד שהוא לא מאשר. בג"ץ אמור להתערב איפה שפוגעים במיעוטים, אבל הם לא עוסקים בכלל בזכויות האדם. רק נגד הדת".

הוא הבטיח כי למרות המניעות המשפטיות, בסופו של דבר הקואליציה תקדם את חוק הגיוס. "התחייבנו – ונקיים. עובדתית לא הצלחנו כמעט לחוקק חוקים משמעותיים בכנסת הנוכחים בגלל הייעוץ המשפטי, אבל בסופו של דבר נעביר את חוק הגיוס. זה אחד הנושאים המרכזיים שאני מטפל בו בממשלה".

"הבעיה שאין עמדה אחת בתוך הציבור החרדי – ולא הכל בגלל יראת שמיים אלא יש כאלה שפועלים משיקולים פוליטיים, ולכן אין עדיין נוסח מוסכם לחוק הגיוס. הייתי מציע לכנס את כל גדולי הדור, והם יקבלו החלטה".

כאשר נשאל מדוע לא מפטרים את היועצת המשפטית לממשלה, ענה אמסלם, כי אם זה היה תלוי בו, היא הייתה מפוטרת. "אנחנו לא יכולים לפטר את היועמ"שית, כי באותו רגע בג"ץ יוציא את ראש הממשלה בנימין נתניהו לנבצרות. יש להם את 'להט החרב המתהפכת' מעל ראשו של נתניהו. אחרת, מזמן היינו מפטרים אותה".

דודי אמסלם חיזבאללה חוק הגיוס מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}