י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024
נסראללה בהלם

10 הרוגים, מעל 3,000 פצועים מתוכם 200 אנוש: "ישראל אחראית"

צה״ל ל-CNN: ״לא מגיבים על הדיווחים מלבנון״ | חזבאללה בהודעה: "לאחר בחינת כל הנתונים - רואים בישראל האחראית המלאה לתוקפנות הזו, שגרמה למספר רב של הרוגים ופצועים האויב יקבל את התגובה שמגיעה לו ממקום לא צפוי״

10 הרוגים, מעל 3,000 פצועים מתוכם 200 אנוש: "ישראל אחראית"
רשתות ערביות צילום: אחד הנפגעים

לפי הדיווחים בכלי תקשורת ערביים ומערביים, מעט לפני השעה 16:00 אירעו באופן סימולטני מספר רב של פיצוצים במכשירי הביפר שנמצאים ברשותם של פעילי ארגון חיזבאללה בלבנון וייתכן גם בסוריה.

כתוצאה מהפיצוצים, מעל לאלפיים נפגעו, כשלעת עתה לא ברור כמה מהם נהרגו, אך לפי בכיר לבנוני "יש מאות הרוגים" בפעולה, שיש מי שמיחסים לישראל. דיווחים נוספים מדברים על מעל כ-2800 נפגעים באירוע הנרחב.

הפיצוצים המסתוריים בלבנון צילום: ערוצים ערביים

לפי הדיווחים בלבנון, בין הנפגעים, בכירים מאוד בחיזבאללה כולל בנו של עלי עמאר, נציג ארגון הטרור בפרלמנט הלבנוני שנהרג בפיצוץ.

רשת "אל-מיאדין" דיווחה כי השגריר האיראני בלבנון לא מחזיק בביפר. הוא נפצע מפיצוץ מכשיר קשר שנשא אחד משומריו. דיווח נוסף סיפר כי הוא נפגע באופן שטחי בלבד.

בתיעודים שונים שהגיעו מלבנון, נראים אנשי חיזבאללה עסוקים בשגרת יומם, כשלפתע פיצוץ מתרחש על גופם. תיעודים אחרים מראים את הנפגעים הרבים שזומרים לבתי החולים.

פעילי חיזבאללה מגיעים לבתי החולים צילום: רשתות ערביות

האירוע הנרחב גרם לבהלה בקרב תושבי לבנון, ובארגון חיזבאללה הורו לאנשיהם להתרחק מכל מכשיר טכנולוגי עד להודעה חדשה.

לפי דיווח בארה"ב, הביפרים שנפגעו היו ממשלוח חדש שקיבלו המחבלים בימים האחרונים. גורם רשמי בחיזבאללה אמר כי למאות פעילים היו מכשירים כאלה. 

בהודעה שפרסם ארגון חיזבאללה מספר שעות לאחר האירוע הדרמטי, לא האשים ישירות את ישראל, ואמר כי הארגון יחקור את הסיבה לפיצוצים. "ב-15:30 התפוצצו מספר רב של מכשירי קשר, אנשים רבים נפצעו. עורכים חקירה ביטחונית נרחבת לבירור הסיבות לפיצוצים. מתפללים להחלמה מהירה של הפצועים וקוראים להיזהר מהפצת שמועות שמסייעות לאויב. ההתנגדות נמצאת במוכנות הגבוהה ביותר להגן על לבנון ואנשיה".

קודם לכן דווח בישראל על התייעצויות דרמטיות בין ראש הממשלה ובכירי הביטחון בשל "אירוע ביטחוני דרמטי" - ברקע הפרסום כי חיזבאללה ניסה לחסל בכיר ישראלי באמצעות מטען חבלה - פעולה שסוכלה ע"י שב"כ.

חיזבאללה לבנון סייבר ביירות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 27 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}