י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024
אלפי נפגעים

בגלל ההוראה: פעילי חיזבאללה עברו לביפרים "מהדגם האחרון"

לפני כחודשיים בארגון הטרור חיזבאללה החלו להתנהל עם מכשירי קשר וביפרים מוצפנים כדי לשמור על ביטחון מידע מחשש להאזנה מצד ישראל. לאחר הפיצוצים, קרא ארגון הטרור לאנשיו לנטוש את מכשירי הקשר שלהם

בגלל ההוראה: פעילי חיזבאללה עברו לביפרים "מהדגם האחרון"
אחד הביפרים שהתפוצץ צילום: צילום מסך

מתחילת העימות הביטחוני בין ישראל וחיזבאללה, הוציא ארגון הטרור הנחיות קפדניות לשמירה על ביטחון מידע, כדי לסכל את טכנולוגיית המעקב האלקטרוני שהפעילה ישראל.

חלק מההנחיות כללו איסור על שימוש במכשירי טלפון ניידים. כתוצאה מכך, חלק ניכר ממחבלי הארגון עברו להשתמש בטלפונים מוצפנים, מכשירי קשר וביפרים.

ניתן להעריך כי פיצוץ מכשירי הקשר שאירע היום ברחבי לבנון בצורה סימולטנית, נועד לגדוע את התקשורת המוצפנת בין הפעילים לבין עצמם - ובינם לבין שרשרת הפיקוד של ארגון הטרור, כך דווח בכאן חדשות.

הפיצוצים המסתוריים בלבנון צילום: ערוצים ערביים

מעל 1000 מחבלי חיזבאללה נפצעו ברחבי לבנון כתוצאה מפיצוצים של מכשירי קשר ניידים שנשאו על גופם. לפי מקורות ביטחוניים לבנוניים, הפיצוצים נגרמו מפריצה לרשתות התקשורת הפנימיות של חיזבאללה.

לאחר הפיצוצים, קרא ארגון הטרור לאנשיו לנטוש את מכשירי הקשר שלהם. גורם רשמי בחיזבאללה אמר לסוכנות הידיעות רויטרס כי פיצוץ מכשירי הקשר מהווה את פריצת האבטחה הגדולה ביותר עד כה.

גורמים ביטחוניים אמרו לסוכנות הידיעות רויטרס כי מכשירי הקשר שהתפוצצו "נקנו על ידי חיזבאללה בחודשים האחרונים", לאחר פרוץ המלחמה. עוד נטען כי הם היו "מהדגם האחרון".

ה'וול סטריט ג'ורנל' מדווח כי ייתכן כי תוכנות זדוניות גרמו למכשירים להתחמם ולהתפוצץ. מקור מסר שכמה פעילי חיזבאללה הרגישו שהביפרים מתחממים והתפטרו מהם לפני שהתפוצצו.

הביפרים שנפגעו היו כאמור ממשלוח חדש שקיבלו המחבלים בימים האחרונים. גורם רשמי בחיזבאללה אמר שלמאות פעילים היו מכשירים כאלה. גורם בחיזבאללה אמר כי "מספר הנפגעים עלה מהר מדי מכדי לספור כמות נפגעים".

בלבנון קראו לאזרחים לפנות את הכבישים כדי להקל על הובלת הפצועים לבתי החולים. הפצעים כללו אצבעות כרותות, פגיעות ראש ופצעים גדולים בפלג הגוף העליון של אנשים.

שר הבריאות הלבנוני פיראס אביעד אמר שהוא זקוק ליותר זמן כדי לקבוע את מספר הנפגעים הכולל: "ברור שיהיו מאות הרוגים", אמר. "הרבה חולים נמצאים במחלקות החירום בבתי החולים ברוב חלקי המדינה, ומנגנון הבריאות עובד על בדיקת המקרים הללו".

הוא אמר שהוא לא יודע איך ולמה זה קרה, והוסיף שצוותים רפואיים רבים נפטרו מהביפרים שלהם מחשש לגל שני של פיצוץ.

חיזבאללה מלחמת חרבות ברזל פיצוץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}