י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024
מעבר קווי האויב

דיווח: כוחות מיוחדים של אוקראינה תקפו בסיס מל"טים רוסי בסוריה

כוחות מיוחדים אוקראינים תקפו בסיס רוסי בסוריה, ליד חלב, ב-15 בספטמבר, שם ביצעה רוסיה ניסויים של מל"טים. ייתכן שהכוחות האוקראיניים הטמינו בבסיס מטען ואז פוצצו אותו מרחוק

דיווח: כוחות מיוחדים של אוקראינה תקפו בסיס מל"טים רוסי בסוריה
אילוסטרציה צילום: התעשייה האווירית

כוחות מיוחדים של המודיעין האוקראיני (HUR) תקפו בסיס צבאי רוסי בסוריה בבוקר יום ראשון, 15 בספטמבר, כך לפי מקור במודיעין הצבאי של קייב ששוחח עם ה'קייב פוסט'. המבצע התרחש בפאתי דרום-מזרח חלב.

הבסיס שימש את הכוחות הרוסיים לייצור ולניסוי כטב"מים, כמו גם לייצור "מטעני חבלה מאולתרים מוסווים", שראשי הנפץ שלהם אוחסנו באתר.

מומחי צבא וחומרי נפץ ששוחחו עם העיתון אמרו שככל הנראה מדובר בפיצוץ שנגרם מפגיעת ירי ולא מפגיעת נשק דוגמת טיל או מטול RPG. ייתכן שהכוחות האוקראיניים הטמינו בבסיס מטען ואז פוצצו אותו מרחוק. נראה שהמתקפה בוצעה באור יום, בשטח מדברי.

זירה נוספת שבה פועלים כוחות אוקראיניים נגד הצבא הרוסי או נגד כוחות הקשורים אליו ולרוסיה היא אפריקה. במהלך 2023 פעלו כוחות מיוחדים אוקראיניים בסודן, ותקפו באמצעות רחפנים ומבצעים יבשתיים מיוחדים כוחות של חברת שכירי החרב "קבוצת וגנר" ושל ושותפיהם המקומיים סמוך לבירה חרטום. גם במקרים הללו, והיו כמה תקיפות מהסוג הזה במהלך השנה שעברה, אוקראינה הרשמית לא נטלה אחריות.

 

מלחמת אוקראינה רוסיה סוריה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}