י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024
בריאיון ל"בילד"

בנט חוזר לפוליטיקה? "אהיה בכל עמדה שאוכל לעשות בה שינוי"

ראש הממשלה לשעבר נפתלי בנט התראיין ל"בילד" הגרמני ולא שלל אפשרות להקמת קואליציה עם נתניהו | על הכוונה לפטר את גלנט: "הציבור מצפה שכל ההחלטות יהיו מקצועיות"

בנט חוזר לפוליטיקה? "אהיה בכל עמדה שאוכל לעשות בה שינוי"
נפתלי בנט צילום: YOAV ARI DUDKEVITCH/POOL

ראש הממשלה לשעבר נפתלי בנט התראיין ל"בילד" הגרמני ורמז לכך שהוא עשוי לחזור למערכת הפוליטית. לצד זאת, בנט לא שלל אפשרות להקמת קואליציה עם ראש הממשלה נתניהו לאחר הבחירות. 

בנט נשאל האם יחזור לפוליטיקה, והשיב: "כשסיימתי אשתי ואני החלטנו שניקח חופש ארוך. לא ידענו באיזו מהירות ישראל תגיע למצב הרע שבו היא נמצאת. אם אני צריך לטאטא רצפות עבור האומה שלי, אני אטאטא רצפות עבור העם שלי. אם אני צריך להיות חייל, אני אהיה חייל. אני אהיה בכל עמדה שאוכל לעשות בה שינוי".

כנשאל האם יהיה מוכן לשבת עם נתניהו אמר בנט: "הדבר הכי חיוני עבור ישראל כרגע הוא לאחד את העם. במובן מסוים, השסע הפנימי והקיטוב של שנת 2023 החלישו את ישראל. אויבינו עקבו אחר הירידה הברורה מאוד בכוחנו. הם חיכו לנקודה החלשה ביותר שלנו".

בנט התייחס לדיווחים לפיהם ראש הממשלה נתניהו מתכנן לפטר את שר הביטחון גלנט, ואמר: "כשיש אומה במלחמה הציבור מצפה שכל ההחלטות יהיו מקצועיות ושלא יהיו שיקולים פוליטיים או אינטרסים אישיים ככוכב מנחה. הציבור הישראלי לא מרגיש שזה המצב, ואני מקווה שמנהיגי ישראל יזכרו מדוע הם שם - כדי להגן על ישראל ולא למען האינטרסים האישיים שלנו".

עוד אמר בריאיון בהתייחסו לחמאס: "הם תקפו אותנו ב-7 באוקטובר. מה שהביא את ההתקפה ההיא הייתה מלחמת האזרחים הפנימית הלא אלימה, אבל כמעט מלחמת אזרחים. לכן אנחנו צריכים אחדות. כל ממשלה, בלי קשר לעצמי, בעשור או שניים הבאים צריכה להיות ממשלת אחדות רחבה - שמאל וימין, דתיים וחילונים, המתמקדים בשיקום ישראל".

"מה שהייתי עושה מלכתחילה זה לפעול בעוצמה הרבה יותר גבוהה כדי להביס את חמאס", טען. "האסטרטגיה הנוכחית של הממשלה גוררת את זה בעוצמה נמוכה. אין מלחמה בעזה. יש שם מעט מאוד חיילים. כשאתה רוצה להביס אויב, אתה צריך שתהיה לך המשכיות. צריך להתמיד".

נפתלי בנט בילד מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}