י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024
"איום על הביטחון"

ראש הוועדה לאנרגיה אטומית: "איראן חמושה בנשק גרעיני - אינה אפשרות שהעולם צריך לקבל"

ראש הועדה לאנרגיה אוטמית משה אדרי נשא נאום בוועידת סבא"א, בו טען: "איראן ממשיכה להיות הגורם העיקרי לחוסר יציבות אזורית ומהווה איום על שלום וביטחון גלובליים"

ראש הוועדה לאנרגיה אטומית: "איראן חמושה בנשק גרעיני - אינה אפשרות שהעולם צריך לקבל"
משה אדרי בוועידת סבא"א צילום: באדיבות המצלם

ראש הוועדה לאנרגיה אטומית משה אדרי נאם היום בוועידה הכללית ה-68 של הסוכנות הבינ"ל לאנרגיה אטומית (סבא"א), הנערכת בווינה שבאוסטריה. 

בנאומו אדרי התייחס לאתגרים האזוריים בתחום הגרעין הניצבים בפני מדינת ישראל, בראשם איראן וסוריה, אשר אינן מצייתות למחוייבויותיהן הבינ"ל בתחום זה. בנוסף, עמד על היבטי השת"פ בין ישראל לסבא"א, בין היתר בתחומי ביטחון ובטיחות גרעינית.

ראש הוועדה לאנרגיה אטומית משה אדרי אמר בנאומו: "איראן ממשיכה להיות הגורם העיקרי לחוסר יציבות אזורית ומהווה איום על שלום וביטחון גלובליים. מציאות זאת דורשת את מלוא תשומת הלב של הקהילה הבין-לאומית - עכשיו יותר מאי פעם. אין ספק שאיראן הקימה תכנית גרעינית צבאית במטרה ליצור מספר כלי נשק גרעיניים. איראן ממשיכה לקדם את התכנית הזאת באמצעות השגת טכנולוגיה וידע רלוונטיים, וכן כמויות מדאיגות של חומר בקיע". 

עוד הוסיף אדרי: "איראן מקיימת פעילות גרעינית חשאית באתרים בלתי מוצהרים במשך שנים רבות. סבא"א מצאה עדויות מוחשיות לקיום פעילות זו, כולל השימוש בחומרים ובציוד גרעיניים בלתי מוצהרים. על אף החלטות חוזרות ונשנות של מועצת הנגידים, איראן אינה מספקת הסברים טכניים אמינים לפעילות זו והיא ממשיכה להונות את סבא"א ואת הקהילה הבין-לאומית". 

"יתרה מכך, איראן ממשיכה לפתח, לנסות ולפרוש טילים בליסטיים ארוכי-טווח ותומכת בארגוני טרור ברחבי המזרח התיכון, וביניהם החות'ים, ארגון טרור שמאיים על חופש השיט ועל נתיבי סחר גלובליים. איראן חמושה בנשק גרעיני ומצוידת באמצעי שיגור אינה אפשרות שישראל או העולם יכולים או צריכים לקבל", הוסיף.

עוד הוסיף ראש הוועדה לאנרגיה אטומית: "כראש הוועדה לאנרגיה אטומית של ישראל, משימתנו הלאומית היא לוודא את בטיחותם וביטחונם של המתקנים הגרעיניים שלנו, שהם יעד ברור של חמאס, חיזבאללה ואיראן, וזאת ביתר שאת מאז שבעה באוקטובר. ישראל ממשיכה להתנהל באופן אחראי בהקשר זה, וממשיכה לנקוט את כל אמצעי הזהירות הדרושים כדי להבטיח שמתקנים אלה פועלים בהתאם לסטנדרטים הבין-לאומיים הגבוהים ביותר בכל הנוגע לבטיחות וביטחון, כדי לעמוד באיומים אלה כפי שנדרש". 

 

איראן סבא"א משה אדרי הגרעין האיראני

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}