י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024
בגיל 91

הלך לעולמו חתן פרס ישראל ומנכ"ל משרד החוץ לשעבר יוסף צ'חנובר

יוסף צ'חנובר, ששימש בעברו כמנכ"ל משרד החוץ וקיבל פרס ישראל על מפעל חיים, הלך לעולמו בגיל 91. ועדת הפרס הסבירה כי הוא ניתן לו "על תרומתו המשמעותית למדינה במגוון תחומי עשייה"

הלך לעולמו חתן פרס ישראל ומנכ"ל משרד החוץ לשעבר יוסף צ'חנובר
יוסף צ'חנובר צילום: משה שי/פלאש 90

הדיפלומט הישראלי יוסף צ'חנובר, ששימש בעברו כמנכ"ל משרד החוץ וקיבל פרס ישראל על מפעל חיים, הלך לעולמו בגיל 91.

צ'כנובר כמנכ"ל משרד החוץ בתקופת כהונתו של משה דיין כשר החוץ, היה מעורב במשא ומתן על הסכם השלום עם מצרים. במהלך שנותיו תרם רבות לבניית כוחה של מדינת ישראל בתפקידים שונים שעשה. 

כאמור, צ'חנובר זכה בפרס על מפעל חיים בשנת 2021. בנימוקי ועדת הפרס נכתב כי הפרס ניתן לו "על תרומתו המשמעותית למדינה במגוון תחומי עשייה: הביטחון, הכלכלה, המשפט ויחסי החוץ, בשירות הציבורי ומחוצה לו. במהלך עשייתו רבת השנים היתה לו השפעה מכרעת על קידום האינטרסים של מדינת ישראל בצמתי הכרעה רבים כגון: הסכם השלום עם מצרים, הסדרת יחסי החוץ בעיתות שלום ומשבר וכן בפעילויות מרכזיות הנוגעות לביטחון המדינה - גלויות ונסתרות מן העין''.

ראש הממשלה בנימין נתניהו ספד: "רעייתי שרה ואני שולחים תנחומים מעומק ליבנו למשפחתו של ד"ר יוסף צ'חנובר שהלך לעולמו. יוסי, חתן פרס ישראל, היה דמות מופת שתרמה תרומה כבירה לביטחון ישראל. הוא ייזכר בתולדות עמנו כמשרת ציבור חסר פניות שתמיד התגייס למשימות לאומיות ותמיד נרתם לכל אתגר. בפגישותיי עמו במהלך השנים, התרשמתי שוב ושוב ממחויבותו העמוקה למדינתנו, מרוחב ידיעותיו ומהתבונה וההגינות שהנחו אותו בכל צעדיו. נזכור אותו בגעגוע אמיתי. יהי זכרו ברוך".

חבר הכנסת אביגדור ליברמן כתב בעקבות פטירתו: "הצטערתי לשמוע על פטירתו של יוסף צ׳חנובר, חתן פרס ישראל על מפעל חיים, שהלך לעולמו בגיל 91. יוסף, מהאנשים שעשו הרבה ודיברו מעט. השאיר את חותמו בכל הצמתים החיוניים במדינת ישראל, במשרד הביטחון, משרד החוץ, ובוועדות רגישות וחסויות. תרומתו של יוסף להתפתחותה וחיזוקה של מדינת ישראל הייתה עצומה, איש משכמו ומעלה, חבר אמת ומודל לחיקוי עבור כולנו. תנחומיי למשפחתו".

משרד החוץ פרס ישראל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}