י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024
"לא הקשיבו לנו"

התצפיתנית העידה: "30 טנדרים נסעו שלוש פעמים ביום ליד הגדר"

עמית ירושלמי, תצפיתנית מבסיס נחל עוז שהשתחררה מצה"ל חודש לפני טבח ה-7 באוקטובר, העידה: "ראיתי התגברות של הפרות סדר על הגדר. בתקופה האחרונה היו הפרות סדר משוגעות"

התצפיתנית העידה: "30 טנדרים נסעו שלוש פעמים ביום ליד הגדר"
מחבלים בגבול עזה בשבעה באוקטובר צילום: צלמי פלאש90

עמית ירושלמי, תצפיתנית מבסיס נחל עוז שהשתחררה מצה"ל חודש לפני טבח ה-7 באוקטובר, העידה היום בפני ועדת החקירה האזרחית. ירושלמי סיפרה: "ראיתי אימונים. פעם זה היה אימון פעם בחודש, פעמיים בחודש". 

"זה הפך להיות לפעם בשבוע, ולאט לאט גם כמה פעמים בשבוע, וגם כמה פעמים ביום. ראיתי גם שינוי איפה האימון מתקיים. היו פעמים שהאימון לא התקיים במתחם אימונים, שזה גם היה חשוד. ראיתי התגברות של הפרות סדר על הגדר. בתקופה האחרונה היו הפרות סדר משוגעות. ובנוסף לזה היה גם את שיירת הטנדרים, שבספירה האחרונה שלי היו ממש שלוש פעמים ביום שיירה של טנדרים שנוסעים מנתיב העשרה לכרם שלום, כשלושים טנדרים שיש עליהם מחבלים חמושים עם מצלמות דגלי חמאס ופלסטין", סיפרה ירושלמי. 

ירושלמי המשיכה בעדותה: "לא הייתה הנחיה מה עושים במקרה של פשיטה. היינו אמורות להמשיך לשבת מול המסך בחמ"ל... שנתיים ישבנו שם, והיינו בטוחות שמקשיבים לנו ועושים משהו עם המידע שלנו. לאור התוצאה אני מבינה שלא עשו עם זה כלום". 

עוד אמרה התצפיתנית: "כשהיו בבסיס ביקורים של מפקדים, של רמטכ"ל, של שר הביטחון, הם באו לראות את גולני. הם לא נכנסו לחמ"ל, אפילו לא נכנסו כדי להגיד תודה ששמרנו עליהם בזמן הביקור שלהם". 

במענה לשאלת חבר הוועדה רפי בן שטרית על איזה שר מדובר, עמית ענתה: "בני גנץ, שר הביטחון דאז."

תצפיתניות ה-7 באוקטובר חמאס מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}