ט"ז אלול התשפ"ד
19.09.2024

עמותת "מתוקים לדרך" קיימה נופשון לילדים הסוכרתיים בו נחשפו למכשיר המתקדם "G780":

עמותת "מתוקים לדרך" פועלת במהלך השנה כולה בכדי לסייע לילדים סוכרתיים ובני משפחותיהם בפעילויות שונות הנותנות כוח וידע בניהול הסוכרת. ע"י מפגשים המחולקים לפי גילאים ונושאים שונים. שבתות גיבוש לבחורי ישיבה.  סדנאות תזונה, קבוצות מייל וקו  ווטסאפ טלפוני בו מתעדכנים בפעילויות העמותה. בחידושים בטיפול בסוכרת  ומעלים שאלות ודיונים על הדרך הנכונה והמכשור המתאים המביא  להקלה בטיפול ואיזון מיטבי בסוכרת. חברים בעמותה הקימו גם מוקדי השאלת ציוד הפזורים בכל הארץ שהסוכרתיים נעזרים בו. במהלך חופשת הקיץ קיימה העמותה  נופשון מיוחד ויוצא דופן לילדים סוכרתיים ואימותיהן בבית שמש. שם הם נהנו מאוכל מותאם ע"י דיאטנית מקצועית המומחית בסוכרת סוג 1 ליווי רפואי,  תוכניות ומופעים, לצד הרצאות וכלים מעשיים להמשך ההתמודדות המאתגת

מתוקים לדרך
מתוקים לדרך צילום: באדיבות המצלם

את הנופשון ניהלה הגב' יעל ניימן יו"ר העמותה כשלצידה מתנדבים/ות רבים כשבראשם הרב אהרן שכטר האחראי על הפרויקטים בעמותה.

מי שלקחו חסות מקצועית על הנופשון המיוחד היו חברת "מדטרוניק" אשר נחשבת לחברה פורצת דרך בתחומה אשר השיקה את מכשיר ה-G780, הנחשב למכשיר מתקדם למען הסוכרתיים אשר נהנים מאורח חיים תקין ועם מינימום הפרעות.

מערכת מינימד G780, הינה מערכת שמשלבת בין משאבת האינסולין ומד הסוכר הרציף, ונעזרת באלגוריתם חכם ולומד כדי להתאים את מינוני האינסולין למצב של המטופל בזמן אמת בהתאם לנתוני החיישן. המכשיר אף נכנס באחרונה לסל התרופות כאשר מחודש ספטמבר הקרוב ייהנו הסוכרתיים מהמכשיר המתקדם גם מי שעדיין מחזיק באחריות על מכשיר אחר.

במהלך ימי הנופשון העניקו בחברה מגוון הרצאות למשתתפים לצד הרצאה מרתקת במיוחד שם הסבירו בטוב טעם ודעת את המעלות הרבות של המכשיר המתקדם, כיצד הוא פועל עם מינימום פעולות מצד החולה כמו גם הייתרונות שיש למכשיר על פני מכשירים אחרים כמו לדוגמא החיסכון בחילולי שבת ושגרת חיים תקינה וחופשית.

יצוין כי מערכת 'לבלב מלאכותי' מבוססת על ניטור סוכר רציף ומשאבת אינסולין שמהווים יחדיו יחידה עצמאית המקבלת החלטות טיפול לאורך כל שעות היממה. מניתוח תוצאות של סוכרתיים המשתמשים בה עולה, כי איזון הסוכרים שלהם השתנה לטובה באופן משמעותי, נתון שמהווה גם אינדיקטור כלכלי בשל העובדה כי סוכרתי מאוזן, הוא בסיכון נמוך יותר לפתח סיבוכי סוכרת.

על פי החלטת וועדת סל הבריאות כל מטופלי סוכרת מסוג 1 עד גיל 40 זכאים לקבלת מערכת 'לבלב מלאכותי' היברידית במסגרת סל הבריאות, החלטה שתיכנס לתוקפה כבר מחודש ספטמבר הקרוב לרווחת המוני הסוכרתיים שייהנו מהמכשיר המתקדם והנוח.

לבלב אינסולין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}