י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024
"ישראל צועדת קדימה"

בהשקעה של 500 מיליון: הפעימה השנייה של התכנית הלאומית לבינה מלאכותית יוצאת לדרך

מנהלת התכנית הלאומית לבינה מלאכותית הודיעה כי הפעימה השנייה של התכנית הלאומית לבינה מלאכותית, בהשקעה של כ-500 מיליון שקלים - יוצאת לדרך. שרת החדשנות: "הפעימה מחזקת את מחויבותנו להובלת פריצות דרך בתחום"

בהשקעה של 500 מיליון: הפעימה השנייה של התכנית הלאומית לבינה מלאכותית יוצאת לדרך
בינה מלאכותית צילום: freepik

מנהלת התכנית הלאומית לבינה מלאכותית המיישמת את החלטות פורום תל"מ בשיתוף עם מערך הדיגיטל הלאומי, הכריזה על יציאה לדרך של הפעימה השנייה של התכנית הלאומית לבינה מלאכותית. 

הפעימה תימשך עד שנת 2027, ויוקצו לה כ-500 מיליון שקלים, במטרה להשקיע בתשתיות מו"פ, לרבות מכון מחקר לאומי לבינה מלאכותית, שיהווה פלטפורמה למחקרים מתקדמים ופורצי דרך בשילוב חוקרים מהאקדמיה הישראלית והבינלאומית וכן מהתעשייה, פיתוח הון אנושי באקדמיה ובצבא, ולהוביל לפריצות דרך משמעותיות בתעשיית ההייטק, והטמעת בינה מלאכותית בשירות הציבורי.

שרת החדשנות, מדע וטכנולוגיה, גילה גמליאל: "הפעימה השנייה של התוכנית הלאומית לבינה מלאכותית מחזקת את מחויבותנו להובלת פריצות דרך בתחום. נמשיך להשקיע בקידום מחקר ופיתוח, תעשיית ההייטק וההון אנושי, תוך הטמעה בשירות הציבורי בדגש על השלטון המקומי במטרה לצמצם פערים ולהנגיש את התחום לכלל אזרחי ישראל. נקים מכון מחקר לאומי לבינה מלאכותית ונעודד מיזמים חדשניים.  כל זאת, תוך שימוש אחראי ובהתאם לאמנה הבינלאומית עליה חתמנו. ונבסס את מעמדה של ישראל כמובילה עולמית בבינה מלאכותית".

שר האוצר, בצלאל סמוטריץ': "מדינת ישראל צועדת קדימה. התכנית הלאומית לבינה מלאכותית מבקשת לנצל את היכולות הכבירות של הבינה המלאכותית ולהטמיע אותן במגוון רחב של תחומים בהייטק, במדע, בכלכלה, בשירותים לאזרח ובתחומים נוספים. התכנית הלאומית לבינה מלאכותית תחזק את ההייטק הישראלי ותתמוך בצמיחת המשק כולו״.

מנכ"ל רשות החדשנות, דרור בין: "בינה מלאכותית היא מרכיב מפתח בתחרות העולמית על חדשנות טכנולוגית, והפעימה השנייה של התכנית תאפשר לישראל להישאר בשורה הראשונה בתחום זה. המיזמים והפרויקטים במסגרת התכנית הלאומית מייצרים סינרגיה מצוינת בין תעשיית ההייטק והאקדמיה וכן עם השירות הציבורי כאתר הרצה ויאפשרו להייטק הישראלי לשמור על ההובלה העולמית שלו בתחום זה."

גילה גמליאל בצלאל סמוטריץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}