ט"ז אלול התשפ"ד
19.09.2024
עבר על החוק?

נתניהו מבקש מהיועמ"שית לחקור את העיתונאי רביב דרוקר

עורכי דינו של נתניהו דורשים מהיועמ"שית והמפכ"ל לפתוח בחקירה נגד איש התקשורת הבכיר בגין מעורבותו בפרסום תיעוד חקירות נתניהו. בנוסף, הם מבקשים לחקור את ההדלפה ולאסור את פרסום הסרט בישראל

נתניהו מבקש מהיועמ"שית לחקור את העיתונאי רביב דרוקר
רביב דרוקר נואם בכנס החירום צילום: Avshalom Sassoni/Flash90

ראש הממשלה בנימין נתניהו, מבקש מהיועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב מיארה וממפכ"ל המשטרה דני לוי, לפתוח בחקירה נגד העיתונאי רביב דרוקר, בשל מעורבותו בהפקת הסרט The Bibi Files, הכולל תיעוד מחקירותיהם של נתניהו ובני משפחתו.

במכתב ששלחו עורכי דינו של נתניהו ליועמ"שית ולמפכ"ל, נכתב כי פרסום קטעי התיעוד ללא קבלת רשות בית המשפט מהווה עבירה פלילית. 

במכתבם, טענו עורכי הדיו כי מדובר ב"התנהלות מודעת ומכוונת של מר דרוקר, כחלק ממסכת ארוכה, שנועדה להשפיע באופן בלתי ראוי על ההליך המתנהל נגד ראש הממשלה, במטרה לפגוע שלא כדין בזכויותיו הבסיסיות ביותר של ראש הממשלה".

בנוסף, מבקשים עורכי דינו של נתניהו לחקור מי הדליף את חומרי החקירה. לצד זה, הם הגישו בקשה לבית המשפט המחוזי בירושלים לאסור את פרסום התיעוד. 

לפני שבוע, הוקרן הסרט בפסטיבל טורונטו. לפי עדויות של אנשים שצפו ההקרנה המוקדמת של הסרט בקנדה, "הוא פוגע במדינת ישראל".

אביב בושינסקי, יועץ רה"מ לשעבר, סיפר על השיחות שלו עם מכריו מקנדה שצפו בסרט והסביר איך הפצת הסרט עלולה לפגוע באינטרסים של מדינת ישראל בעת מלחמה.

"אני דיברתי אתמול עם האנשים שאני עובד איתם בקנדה שצפו בטרום בכורה והם מכירים את ישראל לא רע והיו מזועזעים מהסרט. איך ששרה מתנהגת בחקירות, ואיך שנתניהו מובל על ידי בני משפחתו", שיתף בושינסקי. "על פי הסרט הם אמרו שנתניהו מאריך את המלחמה לצורך הישרדות פוליטית", הדגיש. 

"הסרט הזה פוגע במדינת ישראל. יש שם ציטוטים של בן גביר וסמוטריץ' בקולותיהם באופן קיצוני ביותר. כשאנחנו אומרים שהמלחמה שלנו בעזה היא מהמוצדקות בתולדות ישראל זה ברור שהסרט הזה מצייר תמונה פחות טובה הסברתית", אמר בהמשך. "אני מבין שנתניהו מנסה למנוע את פרסום הסרט", הוסיף.

לפי דיווח ב"מעריב", בסרט הוצגו גם קטעים מחקירותיו של בנו של רה"מ, יאיר נתניהו, ורעייתו שרה. בין היתר דווח כי יאיר נראה מטיח בחוקרים האשמות והשווה את המשטרה לשטאזי - המשטרה החשאית של גרמניה המזרחית. שרה נתניהו אמרה לחוקרים "למה אתם חוקרים אנשים על מתנות בין חברים? אתם רוצים להוריד את ראש הממשלה".

בנימין נתניהו רביב דרוקר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}