ט"ז אלול התשפ"ד
19.09.2024
בקהילה היהודית מברכים

הקלה גדולה: רפורמות חדשות יזרזו את הבאת הנפטר לקבורה

רפורמות החדשות, הוכנסו על ידי משרד הבריאות והרווחה בבריטניה, נקבע כי רופאים יוכלו להנפיק תעודת פטירה אם הם הגיעו למנוח "במהלך חייהם", ויוכלו לקבוע סיבת מוות כפי ראות עיניהם. עד היום התהליך יכל לקחת זמן רב, ובינתיים לא יכלו לערוך לוויות

הקלה גדולה: רפורמות חדשות יזרזו את הבאת הנפטר לקבורה
הלוויה. אילוסטרציה צילום: הדס פרוש, פלאש 90

רפורמות חדשות בנושא קבורת מתים, התקבלו השבוע בהקלה גדולה ובברכה בקרב הקהילה היהודית בבבריטניה. הרפורמות יזרזו את תהליך קבלת תעודת פטירה, וזהי אפשר קבורה מהירה יותר.

בעבר, רופאים יכלו להנפיק קביעת סיבת המוות רק אם הם בדקו את המנוח תוך 28 ימים לפני המוות.

הרפורמות החדשות, שהוכנסו על ידי משרד הבריאות והרווחה בבריטניה, יאפשרו לרופאים להנפיק תעודת פטירה אם הם הגיעו למנוח "במהלך חייהם", ויוכלו לקבוע סיבת מוות כפי ראות עיניהם.

השינוי יועיל הן לקהילה היהודית והן לקהילה המוסלמית שכן כך המשפחות יוכלו לקיים הלוויות באופן מיידי כולל קבורה מיידית, בניגוד לתהליך מייסר וארוך שהיה עד היום.

מטעם מועצת הקהילות היהודיות בירכו על השינויים: "קשישים רבים שנפטרו ממחלה כרונית, אולי לא ראו רופא 28 ימים לפני מותם אך קיבלו תמיכה רפואית אחרת מאחות. אך עקב הרפורמה, רופאים שטיפלו בחולים ו/או מכירים את ההיסטוריה הרפואית שלהם יוכלו להנפיק תעודת פטירה ובכך לזרז את התהליך".

הרפורמות התקבלו בברכה ובהקלה גדולה לאחר שבשנים האחרונות היהודים התמודדו עם בעיות רבות בנושא. בינואר 2018, מרי הסל, חוקרת מקרי המוות בצפון לונדון סרבה להעניק עדיפות לקבורה מהירה לחברי הקהילות היהודיות והמוסלמיות בצפון לונדון.

מבחינת החוקרת, המשפחות יכולות להמתין בתור לשחרור גופותיהם של קרובי משפחה, גם אם זה יקח מספר ימים, "אנחנו מפוחדים ממה שעושה האשה הזאת לקהילה הזאת", אמרה איטה סימונס באותם ימים, סימונס אחת ממנהלות של ארגון אגודת ישראל בסטמפורד היל.

החוקרת גם הודיעה באותם ימים לנציגי הקהילות היהודיות כי היא תבטל את האישור משנת 2015 המאפשר ליהודים לשמור על הנפטר בלילה שלפני הקבורה.

 

בריטניה לונדון לוויה קבורה יהודית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}