ט"ז אלול התשפ"ד
19.09.2024
הראב"ד נרתם

"כלה לא יכולה להיכנס לחופה עם בגדים יד שניה!"

אביה מאושפז בהוסטל, ושלושה מאחיה סובלים מבעיות נפשיות קשות במיוחד • בבית גדלים 14 ילדים, בהם הכלה שעומדת להתחתן, ואוספת בגדים משומשים מגמ"חים כדי להרכיב נדוניה • הגר"צ ברוורמן החליט שהוא לא מאפשר לזה לקרות

"כלה לא יכולה להיכנס לחופה עם בגדים יד שניה!"
הגר"צ ברוורמן צילום: קופת העיר

כזה מקרה כבר מזמן לא הגיע לפתחם של גבאי הצדקה בביתר עילית, ולא בגלל שחסרים בעיר מקרי מצוקה. מדובר בנערה מבית שבור והרוס, אביה מאושפז כבר שנים בהוסטל, והיא אחת מ-14 הילדים בבית. אמה שברירית ובקושי מחזיקה את הספינה המיטרפת בים, ובנוסף עליה להתמודד עם שלושה ילדים, אחיה של הכלה, הסובלים מבעיות נפשיות קשות במיוחד. 

לעזרה דחופה לכלה שתכנס לחופה עם חיוך הקליקו כאן>>>

בשעה טובה נמצא שידוך הולם עבור הנערה טובת הלב שעוזרת כל כך הרבה לאמה לגדל את האחים ולהחזיק את הבית. היא עומדת להקים בקרוב את ביתה שלה, בית שבעז"ה יהיה בריא ושלם, עם שני הורים מתפקדים ועם ילדים מטופחים ובריאים. בדיוק כמו שהיא חלמה כל השנים. 

דברי הגר"צ ברוורמן צילום: קופת העיר


אבל למרבה הצער אין בידה שום יכולת לממן את הוצאות החתונה הבסיסיות ביותר. כשהחלה לארגן את הנדוניה שלה, היא פנתה לגמ"חים שבהם ניתן להשיג בגדים משומשים, והחלה לאוף ולהרכיב סטים שנראים 'כמעט כמו חדשים', כדי להביא לביתה החדש. 

המקרה הגיע לידיעתו של ראב"ד ביתר הגאון רבי צבי ברוורמן שליט"א, שהחליט שהוא לא נותן לזה לקרות! הרב ברוורמן קבע שמדובר באירוע שהוא בלתי אפשרי, עם ישראל לא יכול לאפשר לכלה להגיע לחתונה בכזה עוני נורא, חייבים לעזור לה ולהרים קרן עזרה וסיוע עבורה. 

"זה בלתי אפשרי!", קובע מרן, "כלה לא יכולה להתחתן עם בגדים יד שניה!".

ואלו הם דבריו המלאים כפי שמתאר את המקרה הקשה במלואו: "בקשר לכלה בחורה שהמצוקה שלה היא כמעט בלתי אפשרית משפחה של 15 נפשות ששלושה ילדים חולים במחלות נפש והאבא נמצא בהוסטל, המצב של הכלה הזו הוא בלתי אפשרי לחלוטין, וביודעי ומכירי קאמינא אין להם כסף לחתונה ולבגדים!

"הם ימצאו בגדים יד שניה, אבל זה בלתי אפשרי לקחת כלה עם בגדים יד שניה...". 

לנוכח האמור פונה מרן ללב הרחום של עם ישראל ומבקש בכל לבו: "אני בזה בקריאה קדושה, לכל מי שליבו לב רחמים, שעכשיו בימים האלו שכל יהודי מבקש מהקדוש ברוך הוא שיתן לו שנה טובה בריאות והצלחה בכל מה שצריך - זה הזמן לעזור לבחורה הזו ! בחורה מסכנה שאין לה קרוב וגואל ממש כפשוטו!".

מוסיף מרן ויוצא בהצהרה חריגה בלשון הבטחה: "אנחנו מבטיחים בעזרת השם - כל מי שיתרום תרומה נכבדה לזה, יתברך מן השמים, בוודאי ובוודאי תיגזר עליו שנה טובה של בריאות של הצלחה נחת שפע קודש בכל העניינים". 

בואו נצטרף לעזרת ה' בגיבורים, בואו נסייע למרן שליט"א בתוכנית שלו לחלץ את הכלה מהביזיון הנורא, ולאפשר לה לקנות לעצמה בגדים בסיסיים בבואה לחתונה, נאפשר לה לממן את ההוצאות המינימליות, ולהתחיל את החיים שלה ברגל ימין בצורה מכובדת. 

לפני ראש השנה, זה הזמן לסייע לה, ולקנות זכות עצומה בבואנו ליום הדין. השנה נבוא עם סניגורית מאוד מיוחדת, כלה ענייה ושבורת לב, שתתפלל עלינו בלב מלא דמעות, ותפעל עבורנו שנה טובה ומתוקה. 

לבקשת הרבנים על כל אחד ואחד להשתדל שלא לפחות מ-310 ש"ח להכנסת כלה.

לעזרה דחופה לכלה שתכנס לחופה עם חיוך הקליקו כאן>>>


 

הגר"צ ברוורמן קופת העיר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}