ט"ז אלול התשפ"ד
19.09.2024
פעלה בניגוד לחוק

נפגעי 7 באוקטובר תובעים חצי מיליארד דולר מסוריה

עשרות משפחות עם אזרחות אמריקנית הגישו בוושינגטון תביעה נגד סוריה, בטענה שסייעה לחמאס בטבח ה-7 באוקטובר. תביעה זו מתווספת לתביעות נוספות שהוגשו בארה"ב נגד איראן ואונר"א

נפגעי 7 באוקטובר תובעים חצי מיליארד דולר מסוריה
עזתים פולשים לישראל צילום: צלמי פלאש90

עשרות משפחות ישראליות עם אזרחות אמריקנית, שנפגעו בטבח ה-7.10, הגישו לבית המשפט הפדרלי המחוזי בוושינגטון תביעה על סך חצי מיליארד דולר נגד סוריה, אשר מימנה, חימשה, סייעה ותמכה בעשרות מיליוני דולרים בארגון הטרור חמאס, שביצע את הטבח ב-7.10. התביעה הוגשה בגין נזקי גוף ונפש שנגרמו באופן ישיר ועקיף לתובעים ו/או בני משפחותיהם במסיבת הנובה, בשדרות, ביישובי העוטף ועוד.

איתמר אאיכנר דיווח ב-Ynet כי בכתב התביעה נטען כי סוריה תמכה באופן ישיר בחמאס באספקת ציוד צבאי ולוגיסטי ואפשרה לחמאס להשתמש בשטח סורי כהכנות למתקפת הטרור.

כמו כן, התביעה מציינת כי סוריה פעלה בניגוד לחוקי ארה"ב ומבקשת להטיל אחריות על סוריה, בהיותה נותנת החסות המדינתית של מתקפת הטרור. זאת בהתאם לחוק האמריקני הקובע כי מדינה שהוגדרה על ידי הממשל האמריקני כנותנת חסות לטרור, אינה חסינה מפני הליכים משפטיים נגדה, בתוך ארה"ב.

עורכי הדין מבקשים בשם התובעים פיצויים בסך 500 מיליון דולר בגין נזקים בגוף ובנפש שנגרמו להם ולבני משפחותיהם כתוצאה ממעשי הטבח והטרור של חמאס ואף רצח של יקיריהם שבוצע בתמיכתה של סוריה.

התובעים ובני משפחותיהם מיוצגים ע"י משרד עו"ד ד"ר גדעון פישר ושות', שמרכז בחודשים האחרונים מאות עדויות של משפחות הנפגעים. התביעה נגד סוריה הוגשה לביהמ"ש הפדרלי בוושינגטון, בשיתוף עם עו"ד דן קלישר מפירמת עוה"ד האמריקנית פוסטר גרהאם מילשטיין וקלישר ועו"ד אשר פרלין, המתמחים בתביעות בארה"ב הקשורות בפעולות טרור ובמאבק בתומכיו. תביעה זו היא חלק מסדרת תביעות, בסך מיליארדי שקלים, שהוגשה גם נגד איראן, אונר"א.

עזה סוריה מלחמת חרבות ברזל וושינגטון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}