ט"ז אלול התשפ"ד
19.09.2024
פשע שנאה אכזרי

יהודי הותקף קשות והוטח לקרקע; אושפז עם דימום מוחי

קבוצה אנטישמית תקפה יהודי קשות באוקלהומה ארה"ב והשאירה אותו מדמם ברחוב. הוא פונה לבית החולים עם זעזוע מוח ודימום מוחי וסיפר כי הוא רק זוכר שהוא התעורר בבית החולים וכעת יש לו דרך ארוכה עד להחלמה

יהודי הותקף קשות והוטח לקרקע; אושפז עם דימום מוחי
היפ לאחר התקיפה צילום: newson6.com

משטרת נורמן במחוז קליבלנד במדינת אוקלהומה בארצות הברית, חוקרת תקיפה אנטישמית אכזרית שהסתיימה כשגבר יהודי פונה לבית החולים.

הריסון היפ ואשה נוספת שעברו ליד חנות פיצה, הותקפו באלימות קשה. אדם זר ניגש להיפ וביקש לחבוש לרגע את כובע הבוקרים שלו.

"אמרתי, 'לא, זה הכובע שלי, אתה יודע, סליחה', והייתי מנומס בקשר לזה" אמר היפ לתקשורת המקומית. היפ אמר שהאיש וחבריו הפכו תוקפניים.

"אני הורדתי את הכובע והכיפה והתחלתי לרוץ ואז הוא רדף אחרי והוא אמר, 'אני הולך לתפוס אותך, יהודי מלוכלך'. אני נכנסתי לפאניקה בשלב הזה כי אני יודע שאני הולך לחטוף", אמר היפ.

הוא אמר שהקבוצה גנבה לו את הכובע והכיפה והטיחה את ראשו בבטון מספר פעמים. אשה נוספת שהיתה איתו ניסתה למנוע את התקיפה. "התחלתי לנסות למשוך אותו מהתוקף, אחד מהם תפס את הידיים שלי אז אני לא יכולתי לעשות כלום", אמרה אמילי רודריגז.

היפ אמר שהקבוצה השאירה אותו מדמם ברחוב והדבר הבא שהוא זוכר שהוא התעורר בבית החולים.  כעת יש לו דרך ארוכה להחלמה. הוא שוחרר עם זעזוע מוח ודימום מוחי.

"אני ממש בבלגן, אני לא יכול ללכת לעבודה, אני לא יכול לתפקד ולשם מה? רק בגלל שאני יהודי? זה מגוחך" אמר היפ. היפ מאמין שזהו פשע שנאה וכי הוא הותקף בגלל שהוא יהודי.

"מי שתקף אותי קרא לי יהודי מלוכלך, אז הייתי רוצה שכולם יואשמו בפשעי שנאה", אמר היפ. שוטרים ממשטרת נורמן פגשו את היפ בבית החולים. מהמשטרה נמסר כי עד כה לא בוצעו מעצרים.

היפ אמר שהוא מאמין שהציצית שלבש הצילה את חייו. "אם לא היה לי את זה עליי אז כנראה הייתי מת," אמר היפ. היפ אמר שהוא התקשר למשטרה בזירה, אך לא הגיעו שוטרים או אמבולנס. לדבריו, מישהו מהאזור הסיע אותו לבית החולים.

אנטישמיות אוקלהומה תקיפה אנטישמית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}