ט"ז אלול התשפ"ד
19.09.2024
גבול פרוץ

תוכנית הענק של צה"ל לטיפול באיום האסטרטגי שאף אחד לא מדבר עליו

בתוכנית: פריסה של מאות אמצעי איסוף, ניטור ותצפית לאורך מאות הקילומטרים החשופים, פריסה של כוחות ניידים, שדרוג דרמטי של המכשול ההנדסי והקמת אוגדה מרחבית חדשה

תוכנית הענק של צה"ל לטיפול באיום האסטרטגי שאף אחד לא מדבר עליו
גבול ירדן צילום: מיכאל גלעדי, פלאש 90

בצה"ל הולכת ונרקמת תוכנית ענק לסגירת הגבול הפרוץ עם ירדן, הגבול הארוך ביותר שיש לישראל עם מדינה אחרת. הגבול עם ירדן הוזנח לאורך השנים ונוצל בשנה האחרונה ביתר שאת על ידי איראן לחמש את ארגוני הטרור ביהודה ושומרון.

התוכנית של הצבא לסגירת הגבול הפרוץ עם ירדן תוצג בימים הקרובים לראשונה לגורמים בכירים במשרדי האוצר והביטחון. כך פורסם בווינט וידיעות אחרונות. המטרה היא לאתר לה מקורות מימון ואישור תקציבי. 

התוכנית תכלול שלושה שלבים שיחולקו לפרקי עבודה בשטח. המיידי: פריסה של מאות אמצעי איסוף, ניטור ותצפית, כמכ"מים ומצלמות על תרנים, לאורך מאות הקילומטרים החשופים שבין אילת למשולש הגבולות בחמת גדר; פריסה של כוחות ניידים מהירים לזינוק לעבר אירועים חריגים כניסיונות חדירה או הברחה, ייתכן שחלקם יהיו על בסיס אווירי עם רחפנים גדולים, תוקפים ואוספים, וכלי טיס נוספים מסוגים שונים; שדרוג דרמטי של המכשול ההנדסי בגבול, שרובו לא כולל היום אפילו גדר, כמו בערבה, או מבוסס על גדר חלודה, נמוכה ומיושנת בת מספר עשורים, כמו בבקעה. 

כל זאת במקביל להקמת אוגדה מרחבית חדשה, האוגדה המזרחית, שתחלוש באופן מרוכז ואחיד על כל השטח, ומתחתיה יפעלו שתיים-שלוש חטיבות מרחביות שמבוססות ברובן על כוחות בט"ש קבועים שמומחים לגזרה.

ירדן גבול ירדן צה"ל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}