ט"ז אלול התשפ"ד
19.09.2024
נאציזם בראש חוצות

זעם בפדרציה היהודית: ציור "אנטישמי להחריד" בסמוך לניצולי שואה

ציור קיר פרו-פלסטיני המשלב מגן דוד עם צלב קרס מעורר זעם בקהילה היהודית במילווקי ארה"ב. מנהיגי הקהילה היהודית במילווקי הכריזו על כך כ"שפל" ו"אנטישמי להחריד". ציור הקיר נושא את המילים "האירוניה בלהיות מה ששנאת פעם"

זעם בפדרציה היהודית: ציור "אנטישמי להחריד" בסמוך לניצולי שואה
אילוסטרציה צילום: אלי איטקין

הפדרציה היהודית של מילווקי גינתה שלט אנטישמי שהוצב על ידי פלסטיני-אמריקאי על בניין שבבעלותו בעיר. השלט כולל צלב קרס בתוך מגן דוד, יחד עם המילים "האירוניה להפוך למה ששנאת פעם".

בעל הבית, איהסאן עטה, השווה בעבר בין ישראל לנאצים, כך דיווח העיתון המקומי Milwaukee Journal Sentinel. 

נשיאת הפדרציה המקומית, מרים רוזנצוויג, אמרה לעיתון כי ציור הקיר לא נועד לשנות דבר בישראל ובעזה. "אין לצייר יכולת לעשות את זה", אמרה והוסיפה, "זה נועד רק לפגוע בניצולי השואה שלנו שרואים את זה".

רוזנצוויג אמרה כי ציור הקיר נועד "להפחיד את הקהילה היהודית, לאיים עליה ולהטריד". היא אמרה: "זה גם מכחיש את זוועות השואה בכך שהוא משווה את השואה למלחמת ישראל-חמאס. זה נועד להאשים את כל היהודים", אמרה רוזנצוויג, 

ציור הקיר החדש כולל תמונות של מל"טים, מבנים שהופצצו, נשים עוטות כיסויי ראש נושאות ילדים, קבר אחים  ונדנדות ריקות.

אחיו של איהסאן עטה עותמאן עטה הוא מנכ"ל החברה האסלאמית של מילווקי ומנהל את המסגד הגדול בוויסקונסין - ואחותו ג'נאן נג'יב היא נשיאת קואליציית הנשים המוסלמיות של מילווקי.

עטה אמר שהוא יצר את הציור בשיתוף עם כמה אמנים מקומיים, ולטענתו זה לא אנטישמי "להשוות בין השואה לבין ההרס שמבצעת ישראל בעזה".

עטא השווה בעבר את ישראל לגרמניה הנאצית. לפני יומיים הוא העלה פוסט באינסטגרם של קווי דמיון בין היטלר לנתניהו.

הוא טען שזה בסדר לשלב את סמלי מגן דוד וצלב קרס, כי, לדבריו, הכוכב משמש לא רק כסמל דתי, אלא כסמל פוליטי. והוא נמצא על סמל חיל האוויר הישראלי.

מכיוון שציור הקיר נמצא על בניין בבעלות פרטית, הפדרציה היהודית של מילווקי אינה מתכננת לנקוט צעדים כלשהם כדי לנסות להסירו, אמרה רוזנצוויג.

מלחמת חרבות ברזל מילווקי אנטישמיות חמאס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}