ט"ז אלול התשפ"ד
19.09.2024
הזירה הצפונית

דיווח: ישראל מתקרבת למלחמה כוללת עם חיזבאללה

מקורות מסרו ל'ג'רוזלם פוסט' שהפעם עומד להיות מבצע גדול. כרגע זה הכי קרוב למלחמה כוללת עם חיזבאללה, מאז ה-7 באוקטובר

דיווח: ישראל מתקרבת למלחמה כוללת עם חיזבאללה
פעילות כוחות צה״ל בגבול הצפון צילום: דובר צה"ל

העיתון "ג'רוזלם פוסט" בשפה האנגלית מדווח, כי מקורות מדיניים וצבאיים, מאותתים כי ישראל קרובה יותר מאי פעם למלחמה כוללת עם חיזבאללה. למרות האיומים והטון המאיים בפומבי של ראש הממשלה נתניהו לפגוע קשות בחיזבאללה, המלחמה לא פרצה כי ראש הממשלה חשש שישראלים רבים עלולים למות מ-6,000-8,000 רקטות ביום שישגר חיזבאללה.

ב-25 באוגוסט כל זה השתנה באופן קיצוני. באותו יום תכנן חיזבאללה לשגר כמה מאות, אולי יותר מ-1,000 רקטות על ישראל, כולל על בסיסי מודיעין בגלילות.

נתניהו וקבינט המלחמה הורו לצה"ל שלא לפתוח במלחמת מנע מלאה נגד חיזבאללה מכיוון שבין היתר, ראש הממשלה היה מודאג מהשפעתה על העורף הישראלי.

מאז ה-7 באוקטובר נתניהו חשש מפלישה ישראלית מלאה לעזה. מקורות מסרו לעיתון כי "מאחורי דלתיים סגורות הוא היסס בכל אחת משלוש הפלישות לעזה. צפון עזה בסוף אוקטובר, חאן יונס בדצמבר ורפיח במאי".

עכשיו מציינים בעיתון, כי פתאום יש לנתניהו ביטחון שהוא באמת יכול להרשות מבצע גדול נגד חיזבאללה - עם הרבה פחות הפסדים לעורף ממה שציפה.

בנוסף התקרבות החורף נלקחת בחשבון. מקורות אמרו לעיתון, שאם יעברו יותר מ-4-6 שבועות ללא מבצע, ייתכן שיהיה בלתי אפשרי - או הרבה יותר קשה - לבצע מבצע כזה עד אביב 2025.

משמעות הדבר שתושבי הצפון יהיו לפחות 6 חודשים נוספים מחוץ לבתיהם, דבר שהוא בלתי נסבל. צה"ל אמנם הצליח עם פלישה מוצלחת לחאן יונס והביס את חמאס בצפון עזה באמצע החורף האחרון, אך החורף בלבנון ההררית קשה יותר ללחימה מאשר בעזה. זו התקופה הכי מסוכנת בצפון מאז 7 באוקטובר.

מלחמת חרבות ברזל חיזבאללה חמאס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}