ט"ז אלול התשפ"ד
19.09.2024
הדרמה הפוליטית

המגעים להרחבת הממשלה: הנושאים העקרוניים סגורים, ומה יעשה גלנט?

גורמים המעורבים בשיחות בין נתניהו לסער אומרים כי הנושאים העקרוניים סגורים וכי סער ישמש שר הביטחון במקום גלנט. כמו כן הצדדים הסכימו על שרידות הממשלה עד סוף 2026

המגעים להרחבת הממשלה: הנושאים העקרוניים סגורים, ומה יעשה גלנט?
גלנט ונתניהו במסיבת עיתונאים צילום: חיים גולדברג, פלאש 90

גורמים המעורבים בשיחות בין נתניהו לסער אומרים הערב (שני) כי הנושאים העקרוניים סגורים וכי סער ישמש שר הביטחון במקום גלנט.

בשעות אלה עומלים הצדדים על סגירת פרטים אחרונים בנוגע להסכם בין הצדדים. הערכה היא כי אם לא תהיה דרמה של הרגע האחרון, ההודעה על הרחבת הממשלה צפויה לצאת בשעות הקרובות.

עוד דווח בכאן חדשות כי גלנט מתחייב בשיחות סגורות: "לא משנה מה - אני נשאר בליכוד. לא עוזב את המפלגה".

על פי דיווח בחדשות 12, אלו המינויים הנוספים בימין הממלכתי: שר במשרד ראש הממשלה לאלקין, סגנית שר לשרן השכל. תקווה חדשה תהיה עצמאית בשלב ראשון אך בהמשך יקבל סער קיצור פז״ם ושיריונים לשלושת האחרים .

כמו כן הצדדים הסכימו על שרידות הממשלה עד סוף 2026.

בתוך כך, על פי דיווח של מוטי קסטל בערוץ 14, גורמים בליכוד נערכים לסכל את חזרת סער לתנועה באמצעות עתירות לבית הדין.

עוד דווח בערוץ 14 כי נתניהו זועם מאוד על גלנט בשל הכוונה שלו למנות את גלעד ארדן ליו"ר התעשייה האווירית מה שיעניק לו דריסת רגל לגוף עם 5,000 מתפקדים בליכוד וזו אחת הסיבות להאצת הפיטורין. 

גורם בסביבת נתניהו: "חוששים מציר פוליטי שמוביל נגדו יואב גלנט". מלשכת נתניהו נמסר: "קשקוש".

כזכור, התקדמות משמעותית התרחשה בימים האחרונים במגעים בין גדעון סער לראש הממשלה בנימין נתניהו על כניסתו של סער לממשלה. זאת, בין היתר על רקע התחממות הזירה הצפונית. המטרה היא להעביר לידי סער את תיק הביטחון.

בלשכת ראש הממשלה הכחישו ומסרו כי "הפרסומים בעניין משא ומתן עם גדעון סער אינם נכונים". סער מסר כי "אין כל חדש בנושא".לפי המקורות, בסביבת נתניהו התקיימו הלילה התייעצויות בנושא צירופו של סער לממשלה. ראש הממשלה היה מעוניין להכניס את סער לממשלה בהקדם, ובלי קשר להזיז את שר הביטחון יואב גלנט מתפקידו. 

על חוק הגיוס אמרו מפלגתו של סער, הימין הממלכתי: "בניגוד לפרסומים בתקשורת: לא התנהל כל מו״מ על תוכן חוק הגיוס בין סער או מי מטעמו לבין המפלגות החרדיות או כל גורם אחר. ברמה העניינית- עמדת ח״כ סער הייתה ונותרה כי כל חקיקה צריכה להיות מבוססת על צרכי צה״ל ומתואמת עם מערכת הביטחון".

בנימין נתניהו גדעון סער יואב גלנט מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}