ט"ז אלול התשפ"ד
19.09.2024
לנוכח המצב הביטחוני

דריכות שיא: עשרות מיגוניות יוצבו ביישובי הצפון

המטרה: שמירה על רציפות תפקודית לאורך שרשרת האספקה ושמירה על ביטחון חקלאי הצפון גם באזור הגולן שנמצא גם כן בקו האש | לטובת אספקת המיגוניות יוקצו 3.5 מיליון שקלים

דריכות שיא: עשרות מיגוניות יוצבו ביישובי הצפון
מיגונית שהוצבה בחיפה צילום: צילום: ראובן כהן, דוברות עיריית חיפה

משרד החקלאות וביטחון המזון, פועל בשגרה ובחירום במטרה לשמור על הרציפות התפקודית של הייצור החקלאי וכפועל יוצא על ביטחון המזון הלאומי, בפרט בימים אלו לנוכח מצב הלחימה. בתוך כך, המשרד יציב כ-70 מיגוניות נוספות בשטחים חקלאיים בצפון, ביישובים בגולן הנמצאים בקרבה לגבול עם סוריה, נוכח ההסלמה באזור זה בעת האחרונה. 

מדובר בתקציב של 3.5 מיליון שקלים נוספים שישמש לשמירה על ביטחונם של החקלאים והעובדים, אשר ממשיכים בעבודתם בשטח גם בתנאים קשים. 70 מיגוניות אלה, מצטרפות לכ-300 המיגוניות אותן המשרד מחלק בשבועות האחרונים, וזאת בנוסף ל-1,100 מיגוניות שכבר הוצבו בעבר ומשמשות את החקלאות בצפון ובדרום.

במשרד מציינים כי מתחילת המלחמה ובשל פערי מיגון קריטיים שעלו מהשטח, המשרד המשיך לרכוש ולהציב מיגוניות לחקלאים בגבולות הדרום והצפון, על אף שנושא המיגון לא בתחום פעילותו, אך מתוך המחויבות לאפשר לחקלאים להמשיך לייצר מזון ולהבטיח את ביטחון המזון של תושבי המדינה.

במקביל, כחלק מפעילות המשרד במהלך ימי המלחמה, גורמי המקצוע של המשרד נמצאים בקשר רציף עם החקלאים באזורי הלחימה בצפון ובדרום, במטרה לזהות את האתגרים והקשיים העולים מהשטח, ולספק פתרונות מהירים תוך שיתוף פעולה עם גורמים נוספים.

המיגוניות יוצבו באזורים בהם קיימים ריכוזי עובדים, ביניהם מגורי עובדים זרים, רפתות, חוות לולים, בתי אריזה, ריכוזי חממות ומרכזי מזון, בהתאם לצרכי החקלאים והמרחק מהגבול עם סוריה. במשרד מסבירים שהמטרה היא המשך הקצאת מיגוניות באזורים בהם ישנה הסלמה ביטחונית ולא ניתן להם מענה בהקצאות קודמות, לטובת שמירה על רציפות תפקודית בענפי החקלאות ושמירה על ביטחונם של חקלאי הצפון.

חיזבאללה יישובי הצפון מיגוניות הסלמה בצפון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}