ט"ז אלול התשפ"ד
19.09.2024
החו'תים פרסמו

תיעוד של הטיל הבליסטי ששוגר אתמול למרכז הארץ - "פלסטין 2"

החות'ים פרסמו תיעוד של הטיל הבליסטי ששוגר אתמול למרכז הארץ מתימן. שמו בצנעא "פלסטין 2". החות'ים איימו כי על ישראל "לצפות לעוד פעולות איכותיות שיבואו לקראת יום השנה ל-7 באוקטובר"

תיעוד של הטיל הבליסטי ששוגר אתמול למרכז הארץ - "פלסטין 2"
הטיל הבליסטי ששוגר למרכז הארץ מתימן צילום: החות'ים

החות'ים פרסמו תיעוד של הטיל ששיגרו אתמול (ראשון) לעבר ישראל. הדובר הצבאי של החות'ים, יחיא סריע, טען אתמול כי הטיל עבר מרחק של 2,040 ק"מ תוך 11.5 דקות. "ביצענו פעולה איכותית שכוונה למטרה צבאית באזור תל אביב", אמר סריע.

הטיל, "פלסטין 2" שוגר מתימן אתמול (ראשון) בבוקר בשעה 6:21 וחצה לשטח ישראל. בצה"ל אמרו כי הטיל התפרק באוויר, במהלך האירוע בוצעו כמה ניסיונות יירוט על-ידי מערכות 'חץ' ו'כיפת ברזל'.

שברי יירוט נפלו בשטחים פתוחים ובתחנת רכבת "פאתי מודיעין", כוחות כיבוי פעלו אתמול לכבות שריפה שפרצה בשטח פתוח בסמוך לכפר דניאל.

שיגור הטיל הבליסטי של החות'ים למרכז הארץ צילום: החות'ים
 
היום דווח בתקשורת הערבית כי ראש הלשכה המדינית של חמאס יחיא סינווארשמסתתר במנהרות בעזה, שלח איגרת למנהיג החות'ים עבד אל-מלכ אל-חות'י והודה לו על שיגור הטיל: "אני מברך על הגעת הטילים שלכם לעומק הישות הציונית, תוך עקיפת מערכות ההגנה והיירוט. אנחנו מודים לחות'ים על הרצון האיתן בשטח. הכנו את עצמנו להילחם למערכת התשה ארוכה. הפעולה שלכם העבירה מסר לאויב, שתוכניות ניטרול הפעולות שלכם נכשלו, השפעת חזיתות התמיכה הופכת למשפיעה יותר".
 
אמש התייחס מפקד חיל האוויר אלוף תומר בר לירי מתימן, בטקס חילופי מפקד בסיס חצרים, ואמר כי "זו תזכורת לאתגר הרב-זירתי המוטל עלינו בהגנה ובהתקפה. נמשיך להגן ונדע להגיב נגד כל מבקשי רעתנו ביד ארוכה וחזקה".
 
החות'ים איימו כי על ישראל "לצפות לעוד פעולות איכותיות שיבואו לקראת יום השנה ל-7 באוקטובר כולל תגובה לתוקפנות על העיר חודיידה והמשך פעולות לתמיכה בעם הפלשתיני".
המורדים החות'ים מלחמת חרבות ברזל תימן טיל בליסטי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}