ט"ז אלול התשפ"ד
19.09.2024
שערורייה

למרות ששיבח את חמאס: הפרופסור שב ללמד באוניברסיטה היוקרתית

פרופסור מאוניברסיטת קורנל ששיבח את טבח חמאס ב-7 באוקטובר, שב ללמד באוניברסיטה. בקורנל הסבירו: "דברים מוגנים תחת חופש ביטוי"

למרות ששיבח את חמאס: הפרופסור שב ללמד באוניברסיטה היוקרתית
אוניברסיטה. אילוסטרציה צילום: unsplash

פרופ' ראסל ריקפורד, מרצה להיסטוריה באוניברסיטת קורנל בניו יורק, שב ללמד באוניברסיטה לאחר שהוצא לחופשה אחרי ששיבח את טבח חמאס ב-7 באוקטובר בסמוך לתאריך, כך דיווח דניאל אדלסון ב"ווינט". 

זמן קצר לאחר הטבח, אמר פרופ' ריקפורד: "זה היה מרגש, זה היה אנרגטי. התרגשתי מזה. בשעות הראשונות של המתקפה יש הרבה מאחלי הצלחה, הרבה בעלי מצפון פלסטינים שמתעבים אלימות כמוני, שמתעבים פגיעה באזרחים, שמרגישים שהם יכולים לנשום שוב". 

"הם מסוגלים לנשום בפעם הראשונה זה שנים. צריך להיות לא אנושי כדי לא להתרגש מהשבירה הזו של המונופול על הכוח, מהשינוי במאזן הכוחות". 

עוד הוסיף: "חמאס פוצץ את האשליה שישראל בלתי מנוצחת. הוא שבר את המונופול על הפעלת האלימות. חמאס שינה את מאזן הכוחות. זה מה שהם עשו. אתה לא חייב להיות תומך חמאס כדי להכיר בזה. חמאס שינה את התנאים של הדיון. שום דבר לא יהיה אותו דבר שוב". 

בהצהרה שפרסמה האוניברסיטה לאחר חזרתו ללמד נאמר כי דבריו מוגנים תחת חופש הביטוי. מהמוסד נמסר כי "בהתאם לעקרונות מבוססים היטב של חופש אקדמי, לקורנל יש תהליך לשקול האם הצהרות פומביות כמו אלו שהובעו מחוץ לקמפוס על - ידי פרופסור ריקפורד בעצרת פוליטית נופלים תחת הקטגוריה של דיבור מוגן, או ליתר דיוק מהווים הטיה אסורה, אפליה או הטרדה".

מלחמת חרבות ברזל אנטישמיות חמאס ניו יורק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}