י"ח אלול התשפ"ד
21.09.2024

למה דווקא עכשיו השקעה בקרקע? כל התשובות בפנים

שעה שיוקר המחייה בישראל רק הולך ומחמיר, ישראלים רבים בוחרים להשקיע במגוון שווקים, ולו בכדי להשאיר את הראש מעל המים. חלקם בוחרים באגרות חוב, ואילו אחרים במניות, מטבעות דיגיטליים ומה לא. בגזרת ההשקעות בנדל"ן, אפוא, מגמה חדשה הולכת ומתפתחת לנגד עינינו: השקעה בקרקע

למה דווקא עכשיו השקעה בקרקע? כל התשובות בפנים
השקעה בקרקעות צילום: FREEPIK

כשמגמה זו התחילה, מומחי נדל"ן רבים בארץ הרימו גבה. אך כיום, ההשקעה בקרקעות כבר ממוצבת כסטנדרט של המשקיע הפרטי. מדוע היא הפתיעה את מומחי הנדל"ן? ומדוע ישראלים כה רבים בוחרים היום להשקיע דווקא בשוק זה?

יש שיגידו כי אין היגיון בכך ש'המשקיע הפשוט' יפנה לשוק הקרקעות, וכי יותר הגיוני שהוא ישקיע בשוק הדירות. אכן, השקעה בתחום הדירות הינה תחום מוכר וידוע, ואילו שוק הקרקעות אינו כזה. אך כיום, שוק הדירות הינו רווי עד מאוד, וקשה ביותר למשקיע פרטי חדש לחדור אליו מבלי להוציא הון תועפות. אי-חדירות זו גרמה למשקיעים רבים לחפש דרכים חדשות להשקיע בנדל"ן. ולפני מספר שנים, בחרו חברות יזמות נדל"ן להנגיש את שוק הקרקעות בדרך מעניינת, והפכו את הקונספט של השקעה בקרקע למסקרן מתמיד.

לשלות את המוקשים

אכן, על הנייר שוק הקרקעות אינו בדיוק הלחם והחמאה של המשקיע הפרטי, שלרוב בסך הכל מנסה לשפר קמעה את הכנסתו כדי לגמור את החודש עם מעט יותר אוויר כלכלי לנשימה. שוק הקרקעות הינו שונה מאוד משוק הדירות. משמעות הדבר היא שהמשקיע צריך ללמוד הרבה דברים חדשים כדי 'לשלוט בחומר' ולהשקיע בשוק זה בצורה מיטבית. יש לציין כי איתור עסקאות השבחה עם פוטנציאל גבוה בשוק הקרקעות הינה משימה לא קלה לאדם הממוצע, ולכן רבים מאלו שבחרו (עד השנים האחרונות) להשקיע בשוק הקרקעות, עשו כן בעזרת מתווך - שירות המוסיף לעלויותיו של המשקיע באופן משמעותי.

מומחים משוק הקרקעות הבחינו ברתיעה שיש למשקיע הפשוט מהשקעה בשוק זה והחליטו להנגיש אותו בצורה יצירתית במיוחד. הם הבינו כי אם ברצונם לרתום משקיעים פוטנציאליים להשקיע בקרקעות, הם צריכים לפשט את התהליך ולהפוך אותו למהיר וקל יותר לעיכול גם למי שאינו מבין גדול בקרקעות.

תמיד איתך

הרעיון העומד מאחורי ההנגשה של השקעה בקרקע למשקיע הפשוט הוא, על רגל אחת, הורדת משתנים מהמשוואה. למעשה, המומחים מתחום יזמות הקרקעות רוכשים קרקעות שהם רואים בהן פוטציאל גבוה, ומציעים נתחים מההשקעה לקהל הרחב. משמע, מי שבוחר להצטרף להשקעה הופך להיות לא רק לקוח, אלא גם שותף להשקעתה של החברה היזמית. כל הלקוחות שבחרו להשקיע בקרקע מסוימת יחד עם החברה היזמית מאוגדים תחת הסכם שיתוף, המקנה להם זכויות וכוח אל מול יזמים וקבלנים. מרגע חתימתם על ההסכם ועד מימוש ההשקעה הם מלווים ע"י אנשי מקצוע של החברה היזמית.

מה שיפה בבחירה בהשקעה בקרקעות הוא שהמשקיע מקבל מענה על כל צרכיו במקום אחד. הוא אינו צריך ללמוד את שוק הקרקעות לפני שהוא מתחיל להשקיע, שכן חברת היזמות מנהלת את ההשקעה עבורו. הוא אינו צריך לחפש מתווך, עו"ד ויועץ השקעות, כי חברת היזמות מביאה עד אליו את אנשי המקצוע הללו.

הדובדבן שבקצפת הוא שחברות יזמות קרקעות הן מצטיינות באיתור עסקאות השבחה בעלות פוטנציאל גבוה (הרבה יותר מאשר חברת שיווק), ועל כן הן מסוגלת לאתר עסקאות במחירים אטרקטיביים הרבה יותר. חשוב להדגיש כי לחברות יזמות יש אינטרס ראשון במעלה להנגיש למשקיע קרקעות במחיר אטרקטיבי, שכן הן מתבססות על מימון המונים.

חשיבותו של התזמון

במדינה קטנה כמו שלנו, עם כה מעט שטחים וכה הרבה אנשים, יש לצפות כי כל חלקה טובה כלשהי תמצא את עצמה מוצפת בדורשים בזמן כזה או אחר. לכן, יש חשיבות גם לתזמון בו בוחר המשקיע להצטרף לעולם ההשקעה בקרקעות. תחום זה צבר תאוצה מרשימה בשנים האחרונות בארץ, אך משקיעים פרטיים רבים עדיין כלל אינם מודעים לכך שבימינו, קל הרבה יותר מפעם להיכנס לעולם הזה כמשקיע פרטי. לכן, כמו בתחומי השקעות רבים אחרים, יכול להיות שיהיה חכם לחדור לתחום הקרקעות עוד לפני שגם דרך זו תהפוך להיות עמוסה ויקרה מדי.  

 

השקעה בקרקעות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}