י"ח אלול התשפ"ד
21.09.2024

פרסום למגזר החרדי: התאמת השפה והאסטרטגיה לקהל ייחודי

בבחירה לפרסם למגזר החרדי, חשוב להבין שמדובר בקהל יעד עם מאפיינים תרבותיים, ערכיים ודתיים ייחודיים, אשר משפיעים באופן משמעותי על האופן שבו הם צורכים מידע ומקבלים החלטות. למגזר החרדי יש מערכת ערכים מחייבת השפעה על סגנון החיים, התנהלות הצריכה ושימוש בערוצי פרסום מסוימים, מה שהופך את תהליך הפרסום לקהל זה למורכב ודורש גישה מותאמת

פרסום למגזר החרדי: התאמת השפה והאסטרטגיה לקהל ייחודי
פרסום ושיווק צילום: PEXELS

במאמר זה נסקור את האופן בו הנהלת משרד פרסום פונה למגזר החרדי בשפת הפרסום המתאימה, וחשיבות בחירת מומחי פרסום בדיגיטל שיש להם ניסיון בעבודה עם המגזר החרדי.

אז איך בעצם עובד פרסום למגזר החרדי?

ראשית, המסרים המופנים לקהל החרדי לרוב יהיו שונים מהמסרים המופנים לכלל הציבור, ובמקרים רבים הם דורשים התאמה ספציפית לערכים ולתרבות של המגזר.

יתכן מאוד שכשתקבלו את הפרסומות שיוצרו עבור המגזר החרדי, הן ייראו לכם זרות ולא לגמרי ברורות – וזה דווקא סימן טוב! המשמעות היא שהקופירייטר הצליח ליצור מסר שמדבר בשפה של המגזר ומותאם לו בצורה מדויקת.

איך לפנות בשפה המתאימה למגזר החרדי?

אולי תופתעו לשמוע, אך הפנייה למגזר החרדי אינה שונה מאוד מהשפה המיועדת לציבור הכללי. גם החרדים דוברים עברית, וגם הם צורכים מוצרים הדומים לאלו של כלל האוכלוסייה. עם זאת, ישנם שלושה דגשים מרכזיים שכדאי להקפיד עליהם:

  1. שימוש בשפה שאינה נועזת או מתירנית מדי, ופרסומים נטולי רמיזות מיניות או חילוניות בוטות.
  2. בעיתונות המסורתית, חשוב שהפרזנטור יהיה גבר. עם זאת, בקמפיינים דיגיטליים שמתבצעים על ידי צוות של משרד פרסום מומלץ, לעיתים אפשר לשלב גם פרזנטוריות.
  3. שימוש בפנייה רלוונטית ועם הקשר לזרם החרדי יכולה לתרום להצלחת הקמפיין.

ליצור אמון עם המגזר החרדי זה לא תהליך פשוט

הלקוח החרדי הוא חשדן מטבעו, שואל הרבה שאלות ורוצה להבין לעומק לפני שהוא מקבל החלטה – והוא נוטה אפילו להיות יותר זהיר מהלקוח הממוצע. המשמעות היא שיצירת אמון עם קהל היעד החרדי אינה משימה פשוטה.

מצד שני, ברגע שהלקוח החרדי מאמין במשרד הפרסום שבחר, הוא נוטה לשתף פעולה היטב עם צוות המשרד, ואף להמליץ עליו בקהילה שלו, במיוחד אם הוא מקבל שירות נגיש ומותאם למאפיינים הייחודיים שלו.

מכיוון שרוב האנשים במגזר החרדי אינם נחשפים לתכנים באינסטגרם, בטיקטוק או בפייסבוק, יש צורך להשתמש בדרכים אחרות כדי לבנות איתו קשר ואמון, באמצעות תוכן שיווקי מותאם.

פרסום לקהל החרדי – מיתוג לעומת שיווק

אחת הנקודות החשובות שמשרד פרסום שפונה למגזר החרדי מקפיד עליו הוא שיטת מיתוג ייחודית שמותאמת לתודעה החרדית, להבדיל משיטות מיתוג שמטרתם העיקרית היא השגת לידים, ולכן יש להגדיר בצורה ברורה את הצרכים מקמפיין הפרסום.

אז מה אתם מחפשים ממשרד פרסום שייצור עבורכם קמפיינים מותאמים אישית – לידים, מיתוג או שילוב של השניים? לכל משרד יש לרוב תחום התמחות עיקרי, וכדאי להבין אותו לפני קבלת החלטה.

חשיבות ההתמחות בפרסום למגזר החרדי

פרסום למגזר החרדי דורש הבנה מעמיקה של הצרכים, הערכים והמנהגים הייחודיים של קהל יעד זה. יש להכיר את ערוצי המדיה השונים המשפיעים על המגזר, להבין את השפה הייחודית של קהל זה, ולבחור בקפידה את הפלטפורמות המתאימות ביותר להעברת המסר.

שילוב נכון של פרסום במדיה המסורתית והדיגיטלית יכול להוביל להצלחה של קמפיינים פרסומיים ולמקסם את פוטנציאל החשיפה בפני קהל היעד המתאים. לכן בחירת משרד פרסום עם צוות שיש לו התמחות וניסיון בפרסום למגזר החרדי היא קריטית להצלחת הקמפיין וליצירת חיבור אמיתי ואפקטיבי עם קהל זה.

פרסום למגזר החרדי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}