י"ח אלול התשפ"ד
21.09.2024

מול גזירת המעונות מצהיר יו"ר ההסתדרות הלאומית: "נצא למאבק חסר פשרות"

יו"ר ההסתדרות הלאומית, יואב שמחי יוצא למאבק בביטול הסבסוד להורים חרדים רבים במעונות היום: "ההורים לא יוכלו לשלוח את הילדים למעונות כשהגזירה של היועמש"ית תחול והמטפלות לא יכולות לעבוד תחת אי-ודאות!" | שמחי הצהיר עוד: "ניאבק למען המשך הסבסוד עבור צוותי מעונות היום ומימוש הסכמי השכר של המטפלות והסייעות, נעמוד איתנים מול האוצר ומשרד החינוך עד להשגת הפתרון" | יו"ר ארגון חלמיש, שלום נגר, המייצג כ-450 מעונות יום: "זכינו לאוזן קשבת במאבק למען המטפלות והסייעות"

מול גזירת המעונות מצהיר יו"ר ההסתדרות הלאומית: "נצא למאבק חסר פשרות"
גזירת המעונות צילום: פיקסביי

גזירת המעונות של היועצת המשפטית לממשלה הובילה הורים רבים לתהייה מרובה האם בחודשים הקרובים ממש ייאלצו להעביר את ילדיהם ממעונות היום עקב ביטול הסבסוד הממשלתי. מן הצד השני, המטפלות ומפעילות מעונות היום חוששות שבכניסת גזירת היועצת המשפטית לממשלה לתוקף - יישארו ללא מקור פרנסה, כיוון שההורים לא יעמדו בנטל ההוצאה ויוציאו את ילדיהם מן המעונות באמצע שנת הלימודים.

כל זאת, מצטרף לשלל קריטריונים נוקשים, שכר נמוך, חוסר הכרה במטפלות וקשיים בגיוס כוח אדם לצוותי המעונות. על רקע הדברים הללו, ובראשן גזירת המעונות המרחפת התקיימה בסוף השבוע שעבר פגישת עבודה מכרעת בין יו"ר ההסתדרות הלאומית, יואב שמחי, לבין יו"ר ארגון חלמיש, שלום נגר, המייצג כ-450 מעונות יום ברחבי הארץ. במפגש זה, עלו הבעיות הקשות שמתמודדים איתן מפעילי המעונות, והובטח כי ההסתדרות הלאומית תפעל בנחישות למען שיפור מצבם.

אחד הקשיים המרכזיים שעלו בפגישה הוא כאמור נושא גזירת המעונות של היועצת המשפטית לממשלה. לדברי מפעילי המעונות, המצוקה החמורה משפיעה באופן ישיר לא רק על ההורים שאינן יודעים האם ילדיהם יוכלו להישאר במעון היום עד סוף השנה - מה שמסתמן עתה כספק רב - אלא משליך על היכולת לגייס ולשמור בצוות המעונות כוח אדם מיומן. הדבר מצטרף לקריטריונים הנוקשים של משרד החינוך - שהפיקוח על המעונות הועבר אליו לאחרונה, לצד השכר הנמוך בלאו הכי.

שלום נגר ציין, כי השינוי בנושא הינו נחוץ ביותר, והטיפול בו יתרום רבות למשק ולמעונות בפרט, כאשר שכר המטפלות במעונות היה יכול להישמר אילו היה חל חוק חינוך חינם על מעונות היום.

בפגישה עלה גם נושא הסכם השכר שנחתם בין מפעילי המעונות לבין האוצר. על פי ההסכם, אמור היה להיות שיפור בשכר הסייעות, אך לדברי נגר, האוצר לא עומד בהתחייבותו, והנושא נפל 'בין הכיסאות'.

עם תום הפגישה אמר יו"ר ההסתדרות הלאומית, יואב שמחי כי ההסתדרות הלאומית תפעל בנחישות למען שיפור מצבן של המטפלות והסייעות, שנאבקות בתנאי עבודה קשים ושכר נמוך. "נילחם בכל תוקף למען המעונות ולשיפור מצבם, ולעמידה ברורה לימין המטפלות שצריכות וודאות כלכלית ולא יכולות להתנהל כך, כשיש ספק אם ההורים יוכלו להשאיר את ילדיהם במעונות. נעשה הכל, הן מול משרד האוצר והן מול משרד החינוך, ובכל הכלים המשפטיים והחוקיים העומדים לרשותנו כארגון עובדים מייצג ומשמעותי במשק, כדי להבטיח מתן שכר הולם למטפלות, להביא לשיפור בהול של מעמדן ולהעניק להן את ההכרה הראויה", הצהיר שמחי. "ניאבק למען צוותי מעונות היום ומימוש הסכמי השכר של המטפלות והסייעות, נעמוד איתנים מול האוצר ומשרד החינוך עד להשגת הפתרון".

שלום נגר, יו"ר ארגון חלמיש, המייצג כ-450 מעונות יום הביע הערכה על כך שההסתדרות הלאומית קשובה לקולם של מפעילי המעונות וציין כי יש צורך בוער בהחלת חוק חינוך חינם על מעונות היום, דבר שהיה תורם למשק ולציבור ההורים במקביל.

כמו כן, ציין נגר עוד, כי "הסכמים יש לכבד. הסכם השכר עם האוצר סוכם מכבר ונמשיך במאבק בכל הכוח למימושו. המעונות זקוקים לשינוי דחוף, ובמפגש עם יו"ר ההסתדרות הלאומית יואב שמחי גילינו כי יש אוזן קשבת לצרכינו ונכונות מלאה של ההסתדרות הלאומית ליטול חלק מרכזי בחוד החנית של המאבק", אמר נגר בסיום הפגישה, והביע אמון כי ההסתדרות הלאומית אכן תפעל למען שיפור מצבם של המעונות והצוותים המטפלים בהם.

גזירת המעונות ההסתדרות הלאומית יואב שמחי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}