ט"ז אלול התשפ"ד
19.09.2024
"איש הקשר"

בממשל האמריקני הביעו חשש מפיטוריו של גלנט

מאז פרוץ המלחמה גלנט שוחח כמעט 100 פעמים עם מזכיר ההגנה לויד אוסטין. לעיתים הם שוחחו גם פעמיים ושלוש ביום אחד. האמריקנים סבורים שהם מאבדים בעל ברית יקר בתוך ההנהגה הישראלית

 בממשל האמריקני הביעו חשש מפיטוריו של גלנט
גלנט ושר ההגנה אוסטין צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון

בימים האחרונים הביעו בכירים בממשל האמריקני חשש מאפשרות פיטוריו של שר הביטחון יואב גלנט, בשיחות עם גורמים ישראלים הם תהו עד כמה האפשרות הזאת ריאלית. בכיר אמריקני אמר בהקשר זה: "שמרנו על קשר יוצא דופן עם גלנט. הוא מבוגר אחראי, סומכים עליו, הוא אחראי ומודאגים מכך שנתניהו יפטר אותו. גם אם לא מסכימים על הכל הוא שותף אמין ואפשר לקדם ולסגור איתו הרבה דברים. הוא היה איש הקשר שלנו למלחמה", כך דווח באתר Ynet.

גורמים אמריקנים הביעו חשש שבהיעדר השר גלנט יהיה קושי לבלום את "היוזמות הקיצוניות של סמוטריץ' ובן גביר ביהודה ושומרון ובתוך ישראל". כזכור מינויו של גלנט לשר הביטחון, התאפשר מלכתחילה לאחר שהאמריקנים הטילו וטו על מינויו של סמוטריץ' לשר הביטחון. הוא לבסוף מונה לשר האוצר, וקיבל את התיק האזרחי" ביהודה ושומרון, כשר במשרד הביטחון. האמריקנים סבורים שהם מאבדים בעל ברית יקר בתוך ההנהגה הישראלית. האמריקנים סבורים שהם מאבדים בעל ברית יקר בתוך ההנהגה הישראלית.

עוד דווח, כי מאז פרוץ המלחמה גלנט שוחח כמעט 100 פעמים עם מזכיר ההגנה לויד אוסטין. לעיתים הם שוחחו גם פעמיים ושלוש ביום אחד. לגלנט היה ציר ישיר לא רק לאוסטין, אלא גם לעוד שורה של בכירים אמריקנים שחלק מהשיחות איתם לא פורסמו. גלנט ניהל כמה שיחות עם ראש ה-CIA ביל ברנס, וגם קיים שיחות עם היועץ לביטחון לאומי ג'ייק סאליבן, והשליחים עמוס הוכשטיין וברט מקגרק ועם מזכיר המדינה אנתוני בלינקן.

כזכור היום דווח בתקשורת הכללית כי ישנם מגעים מתקדמים להצטרפות לממשלה של יו"ר הימין הממלכתי גדעון סער וכי נתניהו נערך לפיטורי גלנט בזמן הקרוב.

יואב גלנט ארצות הברית מלחמת חרבות ברזל גדעון סער

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}