ט"ז אלול התשפ"ד
19.09.2024
הדרמה הפוליטית

פתקים על המו"מ בזמן שנתניהו מנהל דיונים ביטחוניים לצד גלנט

בעוד ישראל נערכת למערכה רחבה בצפון, יועציו של נתניהו עדכנו אותו על המגעים הפוליטיים - תוך כדי פגישה עם גלנט. על פי ההסכם סער ימונה לשר הביטחון ואלקין למשרד הצפון והדרום. השניים, יחד עם שאר חברי הימין הממלכתי צפויים לחזור לליכוד

פתקים על המו"מ בזמן שנתניהו מנהל דיונים ביטחוניים לצד גלנט
בנימין נתניהו ויואב גלנט צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

דקות לפני חשיפת המגעים המתקדמים בין הליכוד לימין הממלכתי על הסכם שעשוי להכניס את גדעון סער למשרד הביטחון, ישבו ראש הממשלה נתניהו ושר הביטחון יואב גלנט לדיון ביטחוני מכריע בקריה בת"א.

על פי דיווח בחדשות 12, בזמן אותו דיון משמעותי, רגע לפני אפשרות למערכה רחבה בצפון, הכניסו לו יועציו של נתניהו פתקים שעוסקים במשא ומתן עם סער ומפלגתו.

על אף שהמשא ומתן מתקדם מאוד, ישנם קשיים מאחורי הקלעים: סביבתו הקרובה של נתניהו, ובעיקר שרה נתניהו, מתנגדת להצבתו של סער במשרד הבטחון. הנימוק - לא מחליפים שר בטחון לא נאמן, בלא נאמן אחר.

התקדמות משמעותית התרחשה בימים האחרונים במגעים בין גדעון סער לראש הממשלה בנימין נתניהו על כניסתו של סער לממשלה. זאת, בין היתר על רקע התחממות הזירה הצפונית. המטרה היא להעביר לידי סער את תיק הביטחון.

בלשכת ראש הממשלה הכחישו ומסרו כי "הפרסומים בעניין משא ומתן עם גדעון סער אינם נכונים". סער מסר כי "אין כל חדש בנושא".לפי המקורות, בסביבת נתניהו התקיימו הלילה התייעצויות בנושא צירופו של סער לממשלה. ראש הממשלה היה מעוניין להכניס את סער לממשלה בהקדם, ובלי קשר להזיז את שר הביטחון יואב גלנט מתפקידו. 

על חוק הגיוס אמרו מפלגתו של סער, הימין הממלכתי: "בניגוד לפרסומים בתקשורת: לא התנהל כל מו״מ על תוכן חוק הגיוס בין סער או מי מטעמו לבין המפלגות החרדיות או כל גורם אחר. ברמה העניינית- עמדת ח״כ סער הייתה ונותרה כי כל חקיקה צריכה להיות מבוססת על צרכי צה״ל ומתואמת עם מערכת הביטחון".

בתוך כך, שר הביטחון גלנט נפגש עם שליחו של נשיא ארה"ב עמוס הוכשטיין: "הדרך היחידה שנותרה להחזרת תושבי הצפון לביתם - באמצעות פעולה צבאית", יצאה כותרת מהפגישה.

בשיחתם, דנו המשתתפים במאמצים המתבצעים לשינוי המצב הביטחוני בגבול הצפון ולהשבתם של תושבי הצפון לביתם בביטחון. שר הביטחון ונציג צה״ל הציגו להוכשטיין את פעולות צה״ל נגד כוחות חיזבאללה בצפון. 

שר הביטחון גלנט הדגיש בפני השליח הוכשטיין כי האפשרות להסדרה חולפת, חיזבאללה ממשיך לקשור עצמו לחמאס ומסרב לסיים את העימות, ולכן - הדרך היחידה שנותרה כדי להחזיר את תושבי הצפון לביתם, תהיה באמצעות פעולה צבאית.

בנימין נתניהו גדעון סער מלחמת חרבות ברזל לבנון יואב גלנט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}