ט"ז אלול התשפ"ד
19.09.2024
ניצלו בנס

העונש לאנטישמי שהצית את ביתו כדי לשרוף משפחה יהודית

איאן פיטקין, בן 64, סיכן את חייה של משפחה יהודית, כולל פעוט, לאחר שהצית שריפה בביתו במזרח לונדון במרץ האחרון. במהלך חיפוש ברכבו, השוטרים מצאו מספר פחיות מלאות בנזין, כמו גם ארבעה כלי נשק, שלושה סכינים ושני פטישים

העונש לאנטישמי שהצית את ביתו כדי לשרוף משפחה יהודית
הבית השרוף צילום: Tower Hamlets Police

מאסר עולם לגבר שהודה כי הצית שריפה בהאקני, מזרח לונדון, במטרה לסכן חיי משפחה יהודית כולל פעוט שהתגוררו מעליו.

איאן פיטקין, בן 64 משכונת קלפטון, נידון למאסר עולם, לאחר שהצית שריפה בדירתו בקומת הראשונה ב-20 במרץ האחרון.

הוא הודה בכוונה שלו לסכן חיים, ארבע עבירות של החזקת נשק ונסיון לגרום לאלימות, ושלושה אישומים של החזקת נשק במקום ציבורי. השופט דניאל פוגאלו, אמר לאחר גזר הדין: "עבירה זו מוכיחה עוינות כלפי אנשים בעלי אמונה יהודית".

ראש מחלקת הבילוש ג'יימס קונווי אמר: "אנו מברכים על ההחלטה במשפט המשמעותי הזה שמשקף בבירור את הסכנה שהוא הציב". קונווי הוסיף כי "הצלחנו להוכיח את העובדה שהוא הביע רגשות אנטישמיים ברורים במספר הזדמנויות, והתביעה פנתה לבית המשפט עם בקשה התייחס לעוינות גזעית ודתית כגורם מחמיר".

המצית בן ה-64 נעצר זמן קצר לאחר שהצית את השריפה, הוא עצמו פונה לקבלת טיפול רפואי בשל פציעותיו במהלך השריפה. המשפחה היהודית שהיתה בתוך הדירה הבוערת נאלצה לזרוק את הפעוט מחלון בקומה השנייה לידי שכנים שתפסו את התינוק. למרבה המזל, התינוק לא נפגע.

משטרת לונדוןאיאן פיטקיןצילום: משטרת לונדון

אחד מבני המשפחה, לעומת זאת, סבל משבר בירך לאחר שקפץ מהחלון. התינוק נבדק על ידי פרמדיקים ולמזלו יצא ללא פגע. בסך הכל נפצעו בשריפה חמישה בני אדם, בהם עובר אורח.

פיטקין הופיע בבית המשפט ביום שישי האחרון לשמוע את גזר הדין לאחר שהודה במעשה.

נציג המחלקת הבילוש ספוט קונוואי אמר: "הנזק לבניין מדבר בעד עצמו וזה מדהים שאיש לא נפצע קשה יותר. הקורבנות דיווחו כי שמעו פיצוצים כשהשריפה פרצה בנכס שמתחתם".

משטרת לונדוןהג'ריקנים שנתפסוצילום: משטרת לונדון

במהלך חיפוש ברכבו של פיטקין, השוטרים מצאו "מספר ג'ריקנים מלאים בנזין, כמו גם ארבעה כלי נשק, שלושה סכינים ושני פטישים", מסרה המשטרה. המשטרה הצליחה לאסוף ראיות שהוכיחו שהשריפה תוכננה מראש, והג'ריקנים נרכשו בשבוע לפני האירוע. מפקד המשטרה ג'יימס קונוויי, אמר: "מעשיו של פיטקין סיכנו את חייהם של שכניו, שנאלצו לברוח מבתיהם בחשש לחייהם".

מכוחות בכיבוי של לונדון נמסר לאחר השריפה, כי שמונה כבאיות וכ-60 כבאים התמודדו עם השריפה. קומת הקרקע והקומה הראשונה של הבית בן שלוש הקומות נהרסו.

לונדון אנטישמיות בריטניה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}