ט"ז אלול התשפ"ד
19.09.2024
דוח מטריד

מעל 2000 תקריות אנטי-ישראליות, הכוללות תקיפות, ונדליזם והטרדה

דוח של הליגה נגד השמצה מצביע על עלייה משמעותית בפעילות האנטי-ישראלית בקמפוסים, המאופיינת בתמיכה בטרור ובתקריות נגד סטודנטים יהודים. החוקרים מדווחים על עליות חדות במקרי ונדליזם, הטרדה ותקיפה במהלך שנת הלימודים 2023-24

מעל 2000 תקריות אנטי-ישראליות, הכוללות תקיפות, ונדליזם והטרדה
אילוסטרציה צילום: unsplash

הדוח השנתי על הקמפוסים של המרכז לחקר הקיצוניות של הליגה נגד השמצה זיהה מספר שיא של תקריות אנטי-ישראליות, כולל 28 תקיפות פיזיות. בשנת 2022-2023 לא תועדו תקיפות כלל, ורק תקיפה אחת תועדה בשנת 2021-2022.

הליגה נגד השמצה תיעדה גם 1,418 מחאות ופעולות (כולל הקמת מאהלים), 360 מקרים של הטרדה מילולית או כתובה,201 מקרים של ונדליזם, ו-80 הצעות החלטה של תנועת ה-BDS (71 אושרו ו-9 נדחו). חלק מהתקריות שצוינו בדוח זה כללו גם אזכורים של דימויים אנטישמיים קלאסיים כגון עושר וחמדנות של יהודים ושליטה יהודית בעניינים פוליטיים.

דוח הליגה נגד השמצה שפורסם לאחרונה מציין גם נושאים נפוצים, כמו הבעת תמיכה גלויה בטרור ובאלימות. הדבר כולל הבעת תמיכה בחזית העממית לשחרור פלסטין, חמאס, חיזבאללה והחות'ים (אנצאר אללה); הפצת מידע כוזב ומטעה אודות אירועי ה-7 באוקטובר; הסרת עלונים הנוגעים לחטופים ושיבוש אירועים המנציחים את ה-7 באוקטובר.

"הפעולות האנטישמיות והאנטי-ציוניות שראינו בקמפוסים אינן דומות לשום דבר שחווינו בעבר", אמר ג'ונתן גרינבלט, מנכ"ל הליגה נגד השמצה. "מאז מתקפת חמאס על ישראל ב-7 באוקטובר, ההטרדות הבלתי פוסקות, הוונדליזם, האיומים הפיזיים והמילוליים, והתקיפות הפיזיות האלימות מצד התנועה האנטי-ישראלית, חורגות הרבה מעבר להבעת דעה פוליטית. על ההנהלות וסגלי האוניברסיטאות לפעול בצורה נמרצת יותר השנה כדי להבטיח סביבה בטוחה ומכילה עבור כל הסטודנטים, ללא קשר לדתם, לאומיותם או דעותיהם הפוליטיות, והם חייבים להתחיל לפעול עכשיו".

במהלך השנה, מרכזי החיים היהודיים בקמפוסים היוו לעתים קרובות מטרה לפעילות אנטי-ישראלית, עם לפחות 73 תקריות שפגעו ישירות בסניפי הלל ובבתי חב"ד. סניפי הלל ובתי חב"ד היו נתונים לדרישות רבות מצד הפעילים, כולל קריאות לבתי הספר שלהם לנתק את קשריהם עם שני הארגונים. בכמה קמפוסים, נערכו הפגנות מחוץ למבני הארגונים ובאירועים שקוימו על ידם.

לדברי אורן סגל, סגן נשיא המרכז לחקר הקיצוניות של הליגה נגד השמצה "העלייה במספר התקריות מכל הסוגים שינתה ללא הכר את חיי הקמפוס עבור סטודנטים יהודים ברחבי ארצות הברית. טקטיקות ההסלמה, שמנרמלות יותר ויותר את הנרטיבים של ארגוני טרור ומכוונות ישירות אל הקהילות היהודיות בקמפוס, חייבות להיתקל בעמדה נחושה מצד המוסדות המגנה על הסטודנטים".

תקריות אנטי-ישראליות השפיעו על יותר מ-360 קמפוסים ב-46 מדינות ובמחוז קולומביה. עשרת הקמפוסים עם המספר הגבוה ביותר של תקריות מדווחות הם: אוניברסיטת קולומביה (52), אוניברסיטת מישיגן, אן ארבור (38), אוניברסיטת הרווארד (36), אוניברסיטת קליפורניה, ברקלי (36), אוניברסיטת קליפורניה, לוס אנג'לס (35), אוניברסיטת ראטגרס, ניו ברנזוויק (33), אוניברסיטת סטנפורד (30), אוניברסיטת קורנל (27), אוניברסיטת וושינגטון (26) ואוניברסיטת צפון קרוליינה, צ'אפל היל (25). קמפוסים אלה מייצגים יחדיו 16% מסך כל התקריות.

אנטישמיות מלחמת חרבות ברזל ארצות הברית הליגה נגד השמצה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}