ט"ז אלול התשפ"ד
19.09.2024
בחסות המערכה בלבנון

דרמה פוליטית בפתח? דיווחים: גלנט יפוטר, סער יחליף אותו

על פי הדיווחים ראש הממשלה נערך לפיטוריו של שר הביטחון יואב גלנט בתוך זמן קצר וסער מועמד להחליפו: "יש כבר טיוטות כתובות". בלשכת ראש הממשלה ובימין הממלכתי מכחישים את הדיווחים

דרמה פוליטית בפתח? דיווחים: גלנט יפוטר, סער יחליף אותו
גדעון סער/בנימין נתניהו צילום: יונתן זינדל/נועם ריבקין פנטון, פלאש 90

התקדמות משמעותית במגעים לצירופו של גדעון סער לממשלה בתמורה לתיק הביטחון. על פי הדיווחים ראש הממשלה נערך לפיטוריו של שר הביטחון יואב גלנט בתוך זמן קצר וסער מועמד להחליפו. גם אלקין צפוי להתמנות לשר. בלשכת ראש הממשלה ובימין הממלכתי מכחישים את הדיווחים. מלשכת ראש הממשלה נמסר: הפרסומים בעניין משא-ומתן עם גדעון סער אינם נכונים.

הכתב הפוליטי של גלי צה"ל, יובל שגב הוסיף: בליכוד מעריכים כי הוסר הוטו של סביבתו הקרובה של רה"מ ממינוי סער לתיק הבטחון, וכי  המהלך אפשרי. נותרה שאלת התזמון - לפני או אחרי הנסיעה לאו"ם, וכפוף למצב הבטחוני.

העיתונאי בן כספית דיווח מפי כמה מקורות הבקיאים במגעים, כי יש כבר טיוטות כתובות. המתווכים הם השר יריב לוין ועו״ד מיכאל ראבילו. על פי המתווה הזה, סער יהיה שר בטחון ויחזור לליכוד. נתניהו יגיד שגלנט אינו שר בטחון התקפי ולכן הוא נאלץ להחליפו.

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר התייחס לדיווחים: "במשך חודשים ארוכים אני קורא לראש הממשלה נתניהו לפטר את גלנט, והגיע הזמן לעשות זאת באופן מיידי. חייבים הכרעה בצפון וגלנט הוא לא האיש המתאים להוביל את זה".

יו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ הגיב: "ניתוק - קווים לדמותו: במקום שראש ממשלת ישראל יהיה עסוק בניצחון על החמאס, בהחזרת החטופים, במלחמה בחיזבאללה ובהחזרת תושבי הצפון לבתיהם בביטחון - הוא עסוק בקומבינות פוליטיות בזויות ובהחלפת שר ביטחון לפני מערכה עצימה בצפון. הדבר מעיד על שיקול דעת לקוי וסדרי עדיפויות מעוותים".

ח"כ טלי גוטליב תקפה מזווית אחרת: "אין בליכוד אנשים שראויים להחליף את גלנט? יש גם יש! למה הביזוי בצירוף מפלגה בגסיסה עם 4 מנדטים ועוד לתפקיד הבטחון? סער פרש מהממשלה בזמן מלחמה וחתר תחת רה״מ. וכולם כמו עדר שותקים. גם בלי גלנט יש לנו 63 מנדטים".

מוקדם יותר היום, אמר יו"ר ועדת הכספים חה"כ משה גפני בפתח דיון בוועדה כי "הייתה הצעה לממשלת אחדות, והיא ירדה מהפרק". 

גדעון סער יואב גלנט בנימין נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}