ט"ז אלול התשפ"ד
19.09.2024
פדיון שבויים

אחרי עשרות שנות כהונה: ראש ישיבת טשעבין עם בקשה חריגה מאוד

כמעט חצי יובל שנים מכהן הגאון האדיר רבי משה יוסף שניאורסון כראש הישיבה של אחת הישיבות הוותיקות והמוערכות ביותר, ובכל זאת מעולם לא ביקש דבר מהציבור • הפעם הוא חורג ממנהגו בגלל הנחיצות הגבוהה של המקרה הכרוך בפדיון שבויים והצלת נפשות • ראש הישיבה מברך את התורמים: "יזכו לכתביה וחתימה טובה"

אחרי עשרות שנות כהונה: ראש ישיבת טשעבין עם בקשה חריגה מאוד
הרב שניאורסון צילום: קופת העיר

אחד מגדולי תלמידי החכמים הצנועים שבדור, מי שהעמיד אלפי תלמידים ומעולם לא עסק בפעילות ציבורית או בכל עיסוק שעלול להביא לו פרסום, יוצא מגדרו אחרי כמעט 25 שנות הרבצת תורה כעומד בראש הישיבה החסידית הגדולה ואחת הישיבות הוותיקות ביותר בארץ הקודש, ופונה בפעם הראשונה לציבור עם בקשה מיוחדת: בואו לעזרת ה' בגיבורים, למקרה שיש בו גם הצלת נפשות בגשמיות וברוחניות, וגם פדיון שבויים. 

לפדיון שבויים והצלת נפשות הקליקו כאן>>>

ואכן, מדובר במקרה חריג וקיצוני שכרוך בפדיון שבויים והצלת נפשו של ממש, עומד כעת על פתחם של כמה מגדולי התורה, העוסקים בו בחשאי ובזהירות רבה. כל עיסוק ציבורי בנושא, עלול לגרום לנזקים חמורים מאוד, ולכן העיסוק מתבצע בדיסקרטיות מוחלטת. 

רק בגלל הצורך ההכרחי לגייס באופן מיידי סכומי כסף משמעותיים כדי להצליל נפשות ממש, החליט הגאון האדיר רבי משה יוסף שניאורסון שליט"א, המכיר את המקרה מקרוב ומעורה בטיפול בו, לפנות לציבור ולבקש עזרה כספית. 

מדובר במגבית לא פשוטה. זה מקרה מסוג המקרים שבהם אי אפשר אפילו להסביר לשם מה נדרש הכסף, ולכן קשה לחבר את הציבור ולרתום אותו לטובת העניין, אבל מי שמכירים את המקרה, אומרים שאכן אי אפשר בשום אופן לחשוף במה מדובר, והתקווה היא שהציבור יבין שהבקשה החריגה של אחד מגדולי התורה המיוחדים שבדור, מלמדת על גודל הנחיצות. 

תלמידיו של ראש הישיבה מספרים שאף שהוא מכהן בתפקיד הרם כבר כמעט חצי יותר שנים, ראש הישיבה מעולם לא יצא בבקשות כאלו לציבור, ובאופן כללי הוא משתדל מאוד להימנע מכל עיסוק ציבורי, ובורח מאור הזרקורים. זאת הסיבה שככל הנראה מעולם לא נפגשתם בתמונתו של ראש הישיבה, ולא ראיתם פרסום של החתונות של הנכדים שלו וכדו', אף שהוא עומד בראשותה של אחת הישיבות הוותיקות והמוערכות ביותר, ישיבת 'כוכב' מיעקב טשעבין, הישיבה החסידית הגדולה והוותיקה בעולם, בה למדו במרוצת השנים עשרות אלפי תלמידים, וגם כיום היא מונה למעלה מ-500 תלמידים כן ירבו. 

למרות הבריחה שלו מאור הזרקורים, הפעם הוא מוכן להקריב את האנונימיות שלו ולצאת לציבור בבקשה נרגשת. 

"אני מכיר היטב את הענין ומעורב בו של הצלת נפשות ממש ופיקוח נפש", הוא מעיד במילים שקולות ומדודות. "הסכומים הנצרכים הם עצומים. זה מצוה של פיקוח נפש ופדיון שבויים ברוחניות וגשמיות". את התורמים והמסייעים מברך בפה מלא: שיזכו ל"כתיבה וחתימה טובה". 

זה הזמן להיענות לבקשה החריגה, ולהושיט עזרה לאחד מגדולי מרביצי התורה, שמבקש את העזרה שלנו כדי להציל נפשות בגשמיות וברוחניות ולפדות שבויים – מצוות הצדקה הנעלה והחשובה ביותר. עם הזכות הזאת, נוכל להיכנס לראש השנה ולזכות בכתיבה וחתימה טובה, שנה טובה ומתוקה. 

לפדיון שבויים והצלת נפשות הקליקו כאן>>>

 

קופת העיר טעשבין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}