ט"ז אלול התשפ"ד
19.09.2024
נולד לאמא מוסלמית

הגנגסטר שהתגייר והפך לחרדי, מנהל מרפאה לבריאות הנפש

ד"ר יהודה פריס מנהל בכיר של תוכניות בריאות הנפש והרווחה בלוס אנג'לס, קליפורניה, ריצה 16 שנות מאסר בגין שוד לא אלים. ב-2018 הוא התגייר ועובד כפסיכותרפיסט

הגנגסטר שהתגייר והפך לחרדי, מנהל מרפאה לבריאות הנפש
דר' יהודה פרייס צילום: Jewish Learning Institute

ד"ר יהודה פרייס, מנהל בכיר של תוכניות בריאות הנפש והרווחה הלאומיות ופסיכותרפיסט ב'בית תשובה' בלוס אנג'לס, קליפורניה. הוא גדל בלוס אנג'לס, וריצה 16 שנות מאסר לסירוגין על שוד וכו' בגיל העשרה. מאז שחרורו ב-2018, הוא הספיק להתגייר, סיים תואר שני בעבודה סוציאלית מאוניברסיטת דרום קליפורניה ועובד כפסיכותרפיסט.

הוא מדבר בפני קהלים ברחבי ארצות הברית על מסעו מעבריינות ליהדות ועל כוחה של קהילה ותשובה. הוא מתגורר באירווין, קליפורניה, עם אשתו וארבעת ילדיו.

Jewish Learning Instituteבראיון לתקשורתצילום: Jewish Learning Institute

הוא סיפר כי הוא נולד לאמא מוסלמית, הוריו התגרשו כשהיה בן שנתיים ואביו התחתן שוב עם אשה לבנה. הוא סבל משני הצדדים. שחורים רדפו אותו בטענה שהוא "לא מספיק שחור" ולבנים רדפו אותו כי הוא שחור וצעקו לעברו קריאות גזעניות.

הוא חיפש זהות, ולבסוף פשוט הגיע לרחוב שם נגרר והתחבר לסוחרי סמים ופושעים, "הם קיבלו אותי ולא שפטו את הרקע שלי, אלא כמה אני זורם איתם בפשע. הרגשתי חזק עם נשק ביד והרגשתי שאני לא צריך כלום יותר ואני כביכול שייך לשם".

הוא סיפר על שנות נעוריו: "נעצרתי מספר פעמים והרגשתי טוב עם זה התגלגלתי מכלא לכלא, שדדתי סוחרי סמים, ירו על הרכב של אמא שלי ופרצו לי לבית כשהייתי בכלא". הוא ציין כי הוא הרגיש טוב בכלא בגלל סוג העבריינים שהיו שם והתחבר אליהם.

בהמשך הוא הבין "שזה לא המקום להיות". ורצה "לקחת אחריות ולשנות דברים". הוא סיפר כי חיפש שינוי. הוא בדק את דת הנצרות ואמר כי למד על זה, "והבנתי שזה לא בשבילי". כשהוא חיפש את עצמו הוא פגש רב רפורמי, הוא לא ידע על יהדות כלום. בהמשך הגיע לרב אורתודוקסי שאמר לו שאין צורך להתגייר בשביל להיות אדם טוב. והבין שלשמור שבע מצוות בני נח זה מספיק. אבל הוא אהב את זה שדחו אותו מלהתגייר, וזה מה שדחף אותו דווקא להתגייר.

הוא סיפר כי עבד 6 שנים עם רב רפורמי, ושמע לעג על האורתודקסים שמשמרים "את כל החוקים האלה" אבל חיפש דווקא את המשמעות היהודית האמיתית כדבריו. והבין כי "מה שנותן ליהודים את המשמעות זה דווקא הדת והחוקים".

ב-2020 הוא התגייר אחרי שבמשך כמה שנים למד על הדת היהודית בגלגולי הכלא השונים. הוא לא חשש כי ידחו אותו בגלל צבע עורו, אלא בגלל העבר הפליליל שלו 16 שנה בבתי כלא שונים. "רציתי להיות יהודי, רציתי קשר עם אלוקים, וכשהגעתי לקהילה יהודית הרגשתי שזה המקום, הזמיני אותי לסעודות שבת, זה היה מאד מרגש" .

הוא סיפר כי כשהתחיל להתעניין בכלא על יהדות, הוא ניסה ללבוש משהו שונה לכבוד שבת, וכולם בכלא קראו לו "שבת". כשיצא מהכלא הסביבה היהודית קיבלה אותו ללא דעות קדומות וסייעה לו, וכך הצליח לשנות את חייו.

הוא סיפר כי האושר הכי גדול שלו כשהילדים שלו שואלים אותו על הלכות או דברים הקשורים ליהדות. הוא העביר מסר של חיזוק לפני ראש השנה על "מעלת התשובה" שזה אחד הדברים הכי חשובים מבחינתו, ומאמין "בהזדמות שניה" לכל אחד כפי שהוא קיבל.

גיור לוס אנג'לס ארצות הברית יהודה פרייס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}