ט"ז אלול התשפ"ד
19.09.2024
הפרת אתיקה?

לשכת ראש הממשלה במתקפה על כתבת ערוץ 13: "תופעה פסולה"

הכתבת המדינית חשפה מי עומד מאחורי הודעה שיצאה לכתבים, הוסרה מהקבוצות ופרסמה פוסט ביקורתי. בלשכת ראש הממשלה מגיבים: "חלק מתופעה פסולה של קומץ כתבים הבוחרים להפר מוסכמות-יסוד"

לשכת ראש הממשלה במתקפה על כתבת ערוץ 13: "תופעה פסולה"
ראש הממשלה בנימין נתניהו צילום: Yonatan Sindel/Flash90

לשכת ראש הממשלה תוקפת בחריפות את הכתבת המדינית של ערוץ 13, מוריה אסרף, לאחר שחשפה שלשכת רה"מ עומדת מאחורי הודעה שיצאה בשם גורמים אנונימיים. 

"לשכת ראש הממשלה זכאית לחסות תחת כללי האתיקה העיתונאית הבסיסית, ובכלל זה חיסיון מקורות", נכתב בהודעת לשכת ראש הממשלה בהתייחסות להתנהלותה של אסרף.

"הדיווח החריג של כתבת 13 הוא חלק מתופעה פסולה של קומץ כתבים הבוחרים להפר מוסכמות-יסוד אלה. באופן תמוה, הכתבת בחרה לעשות זאת רק כשמדובר בהודעות המיוחסות לכאורה ללשכת ראש הממשלה. היא מעולם לא בחרה בדרך-פעולה זו לחשיפת ״גורמים״ שאינם מלשכת ראש הממשלה".

עוד מסרו בלשכה: "מי שבוחר לפעול מחוץ לכללים המקובלים - ואף ממציא לעצמו כללים חדשים - יכול לבוא בטענות לעצמו בלבד, ולא יזכה לשיתוף-פעולה מצד דוברות ראש הממשלה".

מוקדם יותר היום, הלינה אסרף בחשבון הטוויטר שלה, על כך שדובר ראש הממשלה הסיר אותה מכלל קבוצות הדוברות, לאחר אותו פרסום כאמור. "לדוברו החדש של רה״מ, עומר דוסטרי, יש פרקטיקה משונה - להוציא תגובות מטעם לשכת רה״מ בשם ״גורם המעורה בפרטים״ ולאסור על הכתבים לומר שהתגובה יצאה מלשכת נתניהו", כתבה אסרף.

דוברות רה"מד״ר עומר דוסטריצילום: דוברות רה"מ

"זה יכול להיות על שלל נושאים - החל מהחלטה על הפוגות אש הומניטריות ועד תדרוכים נגד הממשל האמריקני. אתמול שוב יצאה תגובה שכזו בעניין הר הבית ובגלל שציינתי שמדובר בתגובה שיצאה מלשכת רה״מ (כפי שעושים עם כל תגובה שיוצאת מכל לשכה) - דוסטרי הסיר אותי מכל רשימות התפוצה של הכתבים. מסתבר שקבלת אחריות לא באה בחשבון אפילו בתגובה זניחה למדי לתקשורת", הלינה הכתבת.

ראש הממשלה לשכת ראש הממשלה מוריה אסרף ערוץ 13 עומר דוסטרי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}